Hej!
Jag har nu tagit tag i våran mörka lägenhet för att släppa in lite ljus i hallen.
Jag har rivit ner vägg/dörrpost till vardagsrum och kök
vilket gjort att det släpper in mycket mer ljus i den mörka hallen.
Nu behöver jag förslag på att täcka märken i tak efter den gamla väggen.
Har tänkt på att spackla men av gammal erfarenhet så vet jag att det kan synas
i taket att det varit en vägg där tidigare.
Hur gör man det snyggt?
Har även tänkt på en lättare lösning med en täcklist i taket men det är ju inte lika
snyggt som flytande tak genom hela lägenheten.
På bilden har jag endast rivit 1 vägg. Den andra till vänster är nere nu och jag ska börja
riva ner köket nästa vecka.
Vore tacksam för för några hjälpande tips till mitt projekt.
Jag har nu tagit tag i våran mörka lägenhet för att släppa in lite ljus i hallen.
Jag har rivit ner vägg/dörrpost till vardagsrum och kök
vilket gjort att det släpper in mycket mer ljus i den mörka hallen.
Nu behöver jag förslag på att täcka märken i tak efter den gamla väggen.
Har tänkt på att spackla men av gammal erfarenhet så vet jag att det kan synas
i taket att det varit en vägg där tidigare.
Hur gör man det snyggt?
Har även tänkt på en lättare lösning med en täcklist i taket men det är ju inte lika
snyggt som flytande tak genom hela lägenheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På bilden har jag endast rivit 1 vägg. Den andra till vänster är nere nu och jag ska börja
riva ner köket nästa vecka.
Vore tacksam för för några hjälpande tips till mitt projekt.
så länge taken livar med varandra så är det inga problem. är det släta betongtak i angränsande rum? isf är det bara att hacka loss så mycket att du kan fylla i med puts/husfix/gipsbruk. sedan finspackla. därefter får du måla allt tak, annars lär du inte få det osynligt.är det gipstak i de andra rummen hade jag lagt i bitar av gips emellan.sedan remsor o spackla.
Ska precis påbörja ett likadant projekt och blev förvånad över hur lik din bild är vår planlösning, material och den vägg som ska bort. Hur löste du skarven i golv och tak? vad använde du för material för att få till snyggt avslut vid teglet? Mkt tacksam för svar...
Tack för svar. Hade planerat gipsputs på väggar och tak samt förstärkning i hörn men vad funkar på golvet mellan rummen där det bara är grus? Har nämligen planerat att lägga nytt gemensamt trägolv för både kök och hall och vill ha något som blir jämt och spårlöst mellan utan direkta rubbningar... Har i övrigt betong under nuvarande matta och golv.
Dessa betongtak brukar ofta vara "grängade" dvs inte helt släta vilket inte gör de lätt även för proffs.
Så de beror såklart på hur grovt/slätt dit tak är för att få ett ok resultat.
Kan man leva med en omfattnings"bräda" runt hela skadan så slipper man mkt bekymmer.
Så de beror såklart på hur grovt/slätt dit tak är för att få ett ok resultat.
Kan man leva med en omfattnings"bräda" runt hela skadan så slipper man mkt bekymmer.
Klicka här för att svara