Jag och min sambo har precis lagt ett bud på en kolonistuga som accepterats men jag har börjat få funderingar kring taket. Det är ett oisolerat tak med råspånt och tjärpapp - no more no less. Uppe i vinden är det inga tydliga dofter av fukt eller mögel men det är ett par stora mörka missfärgade partier på innertaket. Jag kände med nageln på en av fläckarna och kunde inte känna att det skulle vara märkbart mjukt.
Kan inte se någon takventilation att tala om och funderar på om detta kan vara pga dålig ventilation och mest vara kondens/funktproblem? Men jag har exakt 0 erfarenhet av sånt här och bara läst på nätet/frågat ChatGPT
Har någon här input på hur "illa" detta är och om det är något man bör ha i åtanke innan man kritar ett avtal?
Stugan har ägts av några riktiga slashasar så är lite extra orolig över effekterna av dåligt underhåll..
Kan inte se någon takventilation att tala om och funderar på om detta kan vara pga dålig ventilation och mest vara kondens/funktproblem? Men jag har exakt 0 erfarenhet av sånt här och bara läst på nätet/frågat ChatGPT
Har någon här input på hur "illa" detta är och om det är något man bör ha i åtanke innan man kritar ett avtal?
Stugan har ägts av några riktiga slashasar så är lite extra orolig över effekterna av dåligt underhåll..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser bra ut! Helt torrt och utan svarta fläckar. Har inte så mycket bra bilder men här är några. Ser ut att vara svartnat nere vid slutet på både tak och lite takstol men samma där att det ser gammalt ut?Intet skrev:
Haha OldRusty.. jag har redan frågat Ai om det är för transport av virke eller vid installation 😆 #Noob
Men ja det känns som att det skulle kunna vara gammal fuktskada. Takstolarnas uppstakning är ju också en fackmässigt imponerande design.
Klicka här för att svara


