Hej, Jag har fråga angående rensning av eternitplattor på tak. (Byggt på 60-talet, nu ganska mossanlupet - släpper in lite regn vid mycket kraftiga skyfall).
Har hört dels att man ska ge det en ordentlig omgång med högtryckstvätt och sedan måla, dels att taket inte "klarar" denna behandling utan att man bara försiktigt bör borsta bort mossan...
Någon som har praktisk erfarenhet?
Om man anlitat en professionell "takfixare" (som kör den "hårda" omgången), är det då rimligt att kräva någon form av garanti (mot otätheter)?
Tacksam för alla synpunkter.
Mvh/ Gladestone