A
Nu har jag gjort klart bänkarna. Sitter faktisk väldigt bra. Gjorde en modellför ena väggen också men kom fram till att gera detta krävs väldigt goda kunskaper.. Så överväger att bara kapa och sätta mot varandra men kommer troligtvis testa ändå dock tog aspen slut så jag behöver beställa mer. Och granen jag tänkte ha passade sådär så jag kör nog asp hela vägen när man ändå håller på.
Eftersom jag behöver beställa detta så hinner jag inte få leverans denna vecka.Fortsätter med den delen sen.

Ska nog måla garage vägg och sätta dit gipstak i dusch m.m. Har också fått bastudörr så den kanske man sätter dit (karmen iaf)

Lite fler bilder.
Nyligen färdigställda träbänkar i en hemmabyggd bastu med aspklädsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
Grillen Grillen skrev:
Nu har du redan gjort grovjobbet. Men ska du bila upp mer så hade jag rekommenderat en betongkap. Ser ut som en gigantisk vinkelslip typ. Kapar betongen som smör och även armeringsjärnen på ett enkelt sätt. Sen är det bara att lyfta ur "kakorna" du kapar upp.
Denna blir d nästa gång kan jag lugnt säga!

A
Det går framåt sakta men säkert. Efter två veckor semester har man laddat upp för nya tag igen.
Nu har jag fått upp glas vägg och dörr till bastun från duschrum, gips tak och spotlights. I garaget är element uppe och nymålat samt väggen nymålad och spacklad. Väggen till bastun i garage är också på så en del har man hunnit med :)

A
Får inte riktigt till det med bilderna måste jag säga..

A
Det var ett tag sedan man skrev här ser jag nu :) tiden går fort!
Men! vill meddela att idag blev jag mer eller mindre klar med bastun! Blev väldigt nöjd! Det enda som återstår är koppling av vatten i till dusch och kran.

Sjukt mycket tid och riktigt kul! Har sparat Alla kvitton för inköp mm så jag ska försöka summera ihop detta samt bifoga lite bilder :)

Började i februari nu ska man vidare till nästa projekt i garage och barnrummen :)

• Gilla
Mannen under trappan
  • Laddar…
Supersnyggt! Kollade genom din tråd och var väldigt nyfiken på belysningen i din bastu vad behöver man egentligen jag ska byta tak i bastun och tänkte sätta in ledbelysning hur löste du din belysning 9v transformator? Är det speciella ledlampor över aggregatet? Mvh Per

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.