8 707 läst ·
10 svar
9k läst
10 svar
Renovering badrum (4.8m2) i hus med bara en toalett
Jag bor i ett litet hus byggt 1990 med ett badrum som inte är renoverat.
Plastmattorna börja glipa i väggarna och det skulle behövas göras iordning.
Problemet är att allt är i detta utrymme dusch, varmvatterberedare, tvättmaskin, enda tolatteten och ingående vatten i huset.
Har en lite funderar kring Fibo-Tespo skivor på väggarna (gör själv) och att lägga plastmatta (av proffs) på golvet.
Kakel och klinker har jag uteslutit misstänker att regelavståndet är ”fel” = att det kommer ta lång tid.
När man lägger plastmatta behövs det något tätskit under (=tar tid)?
Går det montera en varmvattenberedare i torpargrunden (mindre pryttlar i badrummet som är ivägen) ?
Är det någon som har tips på snygg dushkabin med runda dörrar som är lättstädad (=lite skarvar, lite krafts)
Hur brukar man lösa en sån renovering, jag kan inte vara utan vatten och toalett?
Plastmattorna börja glipa i väggarna och det skulle behövas göras iordning.
Problemet är att allt är i detta utrymme dusch, varmvatterberedare, tvättmaskin, enda tolatteten och ingående vatten i huset.
Har en lite funderar kring Fibo-Tespo skivor på väggarna (gör själv) och att lägga plastmatta (av proffs) på golvet.
Kakel och klinker har jag uteslutit misstänker att regelavståndet är ”fel” = att det kommer ta lång tid.
När man lägger plastmatta behövs det något tätskit under (=tar tid)?
Går det montera en varmvattenberedare i torpargrunden (mindre pryttlar i badrummet som är ivägen) ?
Är det någon som har tips på snygg dushkabin med runda dörrar som är lättstädad (=lite skarvar, lite krafts)
Hur brukar man lösa en sån renovering, jag kan inte vara utan vatten och toalett?
Redigerat:
Ja, om man endast har en toalett så får man ställa in toaletten löst då man behöver använda den och sedan spola med en hink vatten.
Duscha kan man antingen göra på jobbet eller på träningslokalen.
Och angående varmvattenberedaren så får du ställa den utanför badrummet, bara koppla på längre slangar eller så får du ha en liten tillfällig varmvattenberedare som de flesta rörmokare har tillgängligt eller lätt kan skaffa fram.
Duscha kan man antingen göra på jobbet eller på träningslokalen.
Och angående varmvattenberedaren så får du ställa den utanför badrummet, bara koppla på längre slangar eller så får du ha en liten tillfällig varmvattenberedare som de flesta rörmokare har tillgängligt eller lätt kan skaffa fram.
Redigerat:
Vi var i samma sits för snart 2 år sen, problemet var att jag hade en höggravid sambo samt en dotter på 9 bast, ville inte förklara för ngn av de att man ska lyfta in o ut en skithusstol om man behöver gå på toa, jag löste det med att en rensbrunn jag har i garaget, kopplade på lite vvs skarvar o sen ställde jag skithusstolen på en lastpall, för lite privatliv satte jag upp det gamla duschdraperiet lite på tvären, mkt uppskattat
IAf bättre än att lyfta in o ut stolen hela tiden,
Jag renoverade ett badrum för ett antal år sedan. Jag höll på i ett helt år och återställde efter mig varje gång så att det gick att duscha, gå på toaletten och tvätta händerna. Det tog en en del tid att återställa funktionen efter varje gång som jag jobbade i badrummet, men det var bara en enda helg i slutet på arbetet, när golvet skulle kaklas som vi inte kunde använda badrummet. Jag vet dock inte om denna metod är att rekommendera.
Klicka här för att svara