Hej,
Har en trappa som jag gärna skulle vilja renovera och hr två frågor.
1) Jag undrar om det får att såga fram/ ta fram sättstegen så man ser konturen av sättategeb från detta håll. Är det möjligt eller förstörs trappan då?
Den vita ”ramen” ni ser på bilden är själva vagnstycket.
2) Om sättstegens konturer och kanter kan tas fram, antar jag att det är lätt att byta räcke också?
Tack!
Har en trappa som jag gärna skulle vilja renovera och hr två frågor.
1) Jag undrar om det får att såga fram/ ta fram sättstegen så man ser konturen av sättategeb från detta håll. Är det möjligt eller förstörs trappan då?
Den vita ”ramen” ni ser på bilden är själva vagnstycket.
2) Om sättstegens konturer och kanter kan tas fram, antar jag att det är lätt att byta räcke också?
Tack!
Vill ni såga vangstycket efter formen på stegen? Det skulle jag inte ge mig på, tror att man försvagar vangstycket isåfall. Tror inte på att plocka bort sättstegen heller, det är dom som stadgar upp hela steget.
Tack för svar!
Jag har uppfattat fel.. jag vill ju förstås ta fram konturerna och kanterna av planstegen (inte sättstegen!).
Precis så Henke85, jag vill såga i vagnstycket och följa formen av planstegen. Men det kanske inte blir så bra..?
Finns det något annat sätt för att få fram planstegen från denna vinkel och därmed ta bort del av den vita ”ramen”/ vagnstycket?
Jag har uppfattat fel.. jag vill ju förstås ta fram konturerna och kanterna av planstegen (inte sättstegen!).
Precis så Henke85, jag vill såga i vagnstycket och följa formen av planstegen. Men det kanske inte blir så bra..?
Finns det något annat sätt för att få fram planstegen från denna vinkel och därmed ta bort del av den vita ”ramen”/ vagnstycket?
Klicka här för att svara
