Jag har gett mig på att renovera översta delen av vår altantrappa. Trappan är byggd med Ölandsserien, men med fogar som börjat släppa och med ett fall som mer är mot garaget (under amaranten) än utåt så gav jag mig på att lyfta bort stenen på övre platån, med en möjligtvis naiv tanke om att det skulle vara slätt under…
När en god blandning av vittrad sten och jord var bort borstad verkar ytan bestå av väldigt ojämna större stenen. Stenarna jag lyft bort är i sin tur väldigt olika i tjocklek, vissa skiktade sig vid hantering men andra var tunna och andra tjockare.
Nu har jag lite huvudbry hur jag går vidare. Jag vill helst inte ge mig på detta lagret allt för mycket även om jag vet att det finns nåt form av bjälklag under som underifrån iaf ser jämnt och fint ut.
Panen var stenmjöl under och sen nån form av hårdrog mellan och se till att fallet blir utåt. Är det att be om problem i vinter att fylla igen ojämnheterna med stenmjöl? Kommer jag få vattenfickor som sen kan frostspränga?
Några tips på hur en glad hemmafixare kommer vidare utan att hela sommaren ska gå åt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såhär såg det ut innan
Och nedan är efter borttagning av stenar och rengöring av underlaget
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenarna som tagit bort
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder