Hej! Ser att du har lagt golv på trappstegen! Går i samma tankar med min trapp! Är du nöjd? Har du några tips? Limmade du fast den främre vertikala delen på trappen bara? Vilka kantlister köpte du?K kristvf skrev:jag har samma fundering som d..s.. och är tacksam för henningelvis svar. Jag har fått hjälp med golv, men det återstår en del lackat trä som jag föreställer mig tar sin beskärda tid att slipa ner överallt. Får jag fråga varför du valde att lacka ledstången? - För den skulle hålla bättre? Slipade du ner så lacken var borta, eller bara ett tunnt lager? Hur grovt sandpapper? - Eller stålborste först?
Tack för alla svar
k
Jag tycker att det ser ut som nålfiltsmatta du har. Är det inte som en mycket platt filtad matta? Linoleum har inga fibrer på ytan. Det jag vill säga är att nålfiltsmattor i en trapp är jättebra. Det dämpar ljud, gör att man inte halkar och sker till att dammet inte flyger hit och dit. Jag bytte från en gammal till en ny. Snygg och lättskött.
Hällde vatten på ttrappstegen och lät vänta ett tag. Med spackelspadar kniv tog jag lätt bort mattan i helformat. Den sparades som mall. Märkte alla mallarmed ett nummer. Skrapade trappsteget rent från limrester och vatten. Fortsatte på samma sätt med resten av trappstegen. Lät torka över natten.
Nästa dag skar jag ut alla mattbitar och limmade fast dem. Superlätt.
Googla på nålfiltsmatta, vet ja!
Hällde vatten på ttrappstegen och lät vänta ett tag. Med spackelspadar kniv tog jag lätt bort mattan i helformat. Den sparades som mall. Märkte alla mallarmed ett nummer. Skrapade trappsteget rent från limrester och vatten. Fortsatte på samma sätt med resten av trappstegen. Lät torka över natten.
Nästa dag skar jag ut alla mattbitar och limmade fast dem. Superlätt.
Googla på nålfiltsmatta, vet ja!
Hej. Testade du? Jag håller på med vår trappa. Hade tänkt att plastmattan skulle få sitta kvar och att jag ska limma på vinyl golv och sätta en trappnos i rostfritt. Målar de vertikala delarna. Vill verkligen slippa slita loss plastmatta och slipa hela trappan. Men vill gärna veta någon som testat. Tacksam för återkoppling. /ML LP7 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden