J jespgrun skrev:
Hej!

Håller på och renoverar trappen, inte nog med att det var 2 hårda lager färg så var det fernissa i botten men lackfräs och mycket slipande så är 95% borta och nu är det dags för trappnosarna vilket visar sig ta år och dagar pga formen.

Nån som har något tips?
J jespgrun skrev:
Tänkte bara uppdatera hur trappan blev!

Vi är ganska nöjda :)

[bild] [bild]
Superfin trappa! Håller just nu på med samma sak… har slipat den trären men vill helst behålla den så som det är… dvs lik din trapp… dock måste man väl behandla den? Hur har du gjort? Precis så vi vill ha!

I Ihvassen skrev:
Superfin trappa! Håller just nu på med samma sak… har slipat den trären men vill helst behålla den så som det är… dvs lik din trapp… dock måste man väl behandla den? Hur har du gjort? Precis så vi vill ha!
Hej!

Tackar så mycket :)
Ja precis om du inte behandlar den så kommer den gulna över tid och tappa den ”nyslipade” utseendet, jag körde Osmo natur 3041 och den ser fortfarande likadan ut idag!

Du får gärna lägga en bild i denna tråd

J jespgrun skrev:
Hej!

Ja precis om du inte behandlar den så kommer den gulna över tid och tappa den ”nyslipade” utseendet, jag körde Osmo natur 3041 och den ser fortfarande likadan ut idag!

Lite fundersam på hur jag ska göra på ”väggarna” mellan trappstegen dock…

När man lägger den Osmo… är den inte som en fet olja efteråt? Nä, de blir helt torrt?!

• Trätrappa under renovering med verktyg som slipmaskin, handske och sandpapper placerade på trappstegen, omgivna av ljusa väggpaneler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Zeke_Varg
  • Laddar…
S
Ska du inte riva bort mattan på sättstegen också? Eller ska du måla mattan?

S sinuslinus skrev:
Ska du inte riva bort mattan på sättstegen också? Eller ska du måla mattan?
Jo mattan ska väck! Det syns väl på bilden?

J jespgrun skrev:
Tänkte bara uppdatera hur trappan blev!

Vi är ganska nöjda :)

[bild] [bild]
Det ser bra ut! Tänk på att det bör vara säkerhetsglas i fönstret eller någon sorts skydd mot glaset.

Unikt namn
I Ihvassen skrev:
Lite fundersam på hur jag ska göra på ”väggarna” mellan trappstegen dock…
Är väggarna(sättstegen) gjorda i spånskiva?
Blir nog svårt att få dem snygga med en olja.

J jespgrun skrev:
Hej!

Körde du Osmo hårdvaxolja slutbehandling också eller så? Nån olja? Eller bara Osmo natur 3041 ett lager? Det börjar lika nåt här hemma nu😬

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.