4 475 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Renovera badrum med existerande golvvärme
Vi vill renovera ett mindre badrum (1,40x1,40) och vill då bla lägga in nytt golv och sätta in en dusch, kakla och sätta in spots i taket.
De företag vi har pratat med säger att detta inte går, då det ev kan förstöra golvvärmen i hela huset.
Jag tycker det låter helkonstigt att man aldrig ska kunna ändra om i sitt badrum pga detta. Någon som vet? Tack på förhand!
De företag vi har pratat med säger att detta inte går, då det ev kan förstöra golvvärmen i hela huset.
Jag tycker det låter helkonstigt att man aldrig ska kunna ändra om i sitt badrum pga detta. Någon som vet? Tack på förhand!
Det är vattenburen golvvärme och ligger i betong. Vet dock ej hur djupt, då vi inte byggde huset, men antar inte alltför djupt. Det är en enplansvilla från 2009. Ett företag föreslog att höja golvet, men få blir det ju liksom ett steg upp, så lite konstigt.
Jag tror inte på att det bara är en slinga för hela huset. Sedan så behöver man ju inte riva upp betongplattan såvida inte man ska flytta avloppsanslutningar till andra ställen.G Gaby skrev:
Man river ju bara ytskiktet på golvet.
Ring en annan firma
Är det bara i badet eller hela huset det finns GV , då finns det säkert någon fördelning gömd i garderob ,vägg , har inte hört eller sett bara en slinga för ett helt husG Gaby skrev:
Ligger slingorna i betong så är det nog troligtvis att dom ligger en bit under ytan , med kanske en flyt ovanpå för att få det rätta fallet , och ett tätskikt ovan flyten , ligger dom i flyten så är dom under ytan dom med ,
Det går då att sprätta upp ytmaterielen utan att skada slingorna , det är något du kan göra själv , får ner kostnaden .
Klicka här för att svara