Söker tacksamt efter hjälpsamma råd, utan tidigare erfarenhet av denna typen av renovering så vet jag inte vad som är möjligt.
Är denna trappa något som kan renoveras eller är det bila bort och göra om som gäller?
Vi önskar flytta entren till där den ursprungligen varit en gång i tiden.
Tack på förhand!
Är denna trappa något som kan renoveras eller är det bila bort och göra om som gäller?
Vi önskar flytta entren till där den ursprungligen varit en gång i tiden.
Tack på förhand!
Det ser ut som att man byggt trappan av lösa stenar sen gjutit steg på typ 3 cm och putsat sidan. Du får börja med att knacka bort allt som är löst
Sen när du är klar kan du ta en bild på vad som är kvar så kan forumet hjälpa dig.
Det är gissar jag möjligt att göra samma sak igen, att gjuta nya steg på stenarna och putsa sidan. Eller bygga en gjutform och gjuta sidan också
Sen när du är klar kan du ta en bild på vad som är kvar så kan forumet hjälpa dig.
Det är gissar jag möjligt att göra samma sak igen, att gjuta nya steg på stenarna och putsa sidan. Eller bygga en gjutform och gjuta sidan också
Allt går. Men nog ser stegen väldigt smala ut och dessutom med varierande lutning.A AlmerG skrev:
Gissningsvis blir det enklare att få det som man vill om man bygger nytt. Befintlig trappa kan säkert fungera som del av en "grund" om den är stabil.
Klicka här för att svara