O
Köpte hus med pool och precis startat upp värmen. Tycker den värmer långsamt, stått stilla på 19 grader nu i ett dygn. Och det kanske inte är så konstigt med tanke hur den ser ut.
Den frostar även igen om den får gå över natten trots att det är +10 grader nattetid. Finns en defrostfunktion som går igång med jämna mellanrum.
Gastempen stod på 67 grader precis.

Hur rengör jag detta bäst? Spola vatten? Något verktyg? Något medel?

Närbild på en smutsig och igentäppt poolvärmare som behöver rengöras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Igengrodd och smutsig poolvärmarens grill som visar behovet av rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har ingen aning, men jag skulle spontant testa att borsta med en gammal tandborste eller liknande och sedan dammsuga det som förhoppningsvis har lossnat. (Undvik att trycka in smutsen ...)
 
Jag använde en stålborste på svärfars utedel, det funkade hur bra som helst, den såg ungefär likadan ut som din.
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.