Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en Whirpool köksfläkt Ikea WH, modell HOO B20 S, från ca 2005. Jag har plockat bort och rengjort stos, filter och rören uppåt.
Jag har sprayat och rengjort så mycket jag kunnat, utsidan mm och även det jag kommit åt på roteringshjulen.
Hur gör jag för att montera bort den svarta kåpan som sitter på fläktens översida? Jag förstår att att den måste bort för att kunna rengöra de snurrande hjulen och fläktens insida.
Jag har googlat men hittar ingen manual för min fläkt.
Vad köper jag bra avfettningsmedel och vilken sort.
Tacksam för hjälp
Mvh
Ingvar
Den där kan du göra rent underifrån, skruva bort kabelskyddet mellan fläktarna sedan tar du en fläkt i taget, skruva av dom fyra skruvarna och vik/lirka ner fläkten. Minns inte om det är bajonettfattning på själva fläkthjulen men är det inte det duger det att skrapa bort flottet med en kniv från skovlarna på fläkthjulet och sen torka rent i utrymmet där luften slungas runt.
Något avfettningsmedel för bilbruk eller om grillrent fortfarande går att köpa någonstans kan underlätta, spraya inte på motorerna bara.
Något avfettningsmedel för bilbruk eller om grillrent fortfarande går att köpa någonstans kan underlätta, spraya inte på motorerna bara.
Produkter som diskuteras: "fläktarna"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hej,
Hittade denna tråd när jag sökte på vår köksfläkt, som är av samma modell.
Vi har just kopplat bort den från IMkanalen (har system med mekanisk frånluft) och hade tänkt byta till en recirkulerande kolfilterfläkt.
Läste sedan någonstans att den vi har ska kunna kompletteras med kolfilter.
Kan dock inte se någon 'hållare' för detta.
Någon klok människa som vet något om det här?
Vh,
L.
Hittade denna tråd när jag sökte på vår köksfläkt, som är av samma modell.
Vi har just kopplat bort den från IMkanalen (har system med mekanisk frånluft) och hade tänkt byta till en recirkulerande kolfilterfläkt.
Läste sedan någonstans att den vi har ska kunna kompletteras med kolfilter.
Kan dock inte se någon 'hållare' för detta.
Någon klok människa som vet något om det här?
Vh,
L.
HejM MLLA skrev:Hej,
Hittade denna tråd när jag sökte på vår köksfläkt, som är av samma modell.
Vi har just kopplat bort den från IMkanalen (har system med mekanisk frånluft) och hade tänkt byta till en recirkulerande kolfilterfläkt.
Läste sedan någonstans att den vi har ska kunna kompletteras med kolfilter.
Kan dock inte se någon 'hållare' för detta.
Någon klok människa som vet något om det här?
Vh,
L.
Vi har en hoo b20 s.
Kompletterade du med kolfilter på din?
Intresserad av resultatet då jag tänkte komplettera med kolfilter.
Vi ska ta bort vår murstock. Så tänkte leda in imkanalen åter i köket som en tillfällig lösning tills dess att vi renoverar köket.
Hittade några träffar på passande kolfilter.
t.ex. https://fixpart.se/produkt/whirlpool-indesit-484000008581-aktivt-kolfilter-koksflakt?apl=1596140
Det står i manualen att de skruvas dit underifrån. Se bifogad bild.
Hej,A Applash skrev:Hej
Vi har en hoo b20 s.
Kompletterade du med kolfilter på din?
Intresserad av resultatet då jag tänkte komplettera med kolfilter.
Vi ska ta bort vår murstock. Så tänkte leda in imkanalen åter i köket som en tillfällig lösning tills dess att vi renoverar köket.
Hittade några träffar på passande kolfilter.
t.ex. [länk]
Det står i manualen att de skruvas dit underifrån. Se bifogad bild.
Nej det blev en helt ny fläkt med kolfilter istället.
Lycka till med er renovering 🙂.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
