5 513 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Rengöra sandlåda?
Renoveringsnovis
· Västra Götaland
· 89 inlägg
vi har en sandlåda på tomten som används förhållandevis flitigt under sommaren, men nu efter vintern så är det lite mossa å ogräs i den. Skulle heller inte vara förvånad om en kissekatt hunnit med att bajsa i den. Finns det något gott patentknep för att rengöra en sandlåda. Jag är inte rädd för kemikalier men eftersom det är åt barnen så är det givetvis inte önskvärt om det inte är anpassat för ändamålet.
Tidigare år har jag grävt ur den och plockat bort så mycket som möjligt, men skulle kännas skönt att veta att jag gjort så bra som det gått! Några tips? Hur gör ni?
Tidigare år har jag grävt ur den och plockat bort så mycket som möjligt, men skulle kännas skönt att veta att jag gjort så bra som det gått! Några tips? Hur gör ni?
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Se till att sandlådan får lock som alltid ligger på när barnen inte "jobbar". Katter har en förkärlek för sandlådor.
När mina barn var små byggde vi en elegant sandlåda själva. Väldigt onödigt! Det finns idag färdiga, billiga sandlådor med inbyggda lock som småttingarna själva kan vinkla upp till bänkar med ryggstöd. Billigare än materialkostnaden för självbygge. Visserligen - kanske - inte eko-material men det har jag översett med. Vår köpta sandlåda höll för 5 flitiga barnbarn i tillräckligt många år (6) - sedan fick änglarna andra intressen.
När mina barn var små byggde vi en elegant sandlåda själva. Väldigt onödigt! Det finns idag färdiga, billiga sandlådor med inbyggda lock som småttingarna själva kan vinkla upp till bänkar med ryggstöd. Billigare än materialkostnaden för självbygge. Visserligen - kanske - inte eko-material men det har jag översett med. Vår köpta sandlåda höll för 5 flitiga barnbarn i tillräckligt många år (6) - sedan fick änglarna andra intressen.
Renoveringsnovis
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Det är så fånigt! Jag & min fru tycker båda att vi ska slå ihop ett lock till sandlådan men vi har tvistat i 2 säsonger om hur locket skall se ut! Så det har inte blivit av ännu. Men 2019 är kanske året!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden