Manualen säger att man ska rengöra fläktarna varannat år. Har letat mig tokig efter närmare instruktioner om hur fläktarna ska kommas åt. Alla guider beskriver bara filterbytet.
Bifogar bild på insidan och en sprängskiss.
Någon som vet vilka skruvar som ska lossas?
Magkänslan är att de två skruvarna till vänster (den övre av dessa går jordkabeln till) är gjorda för att tas loss men sprängskissen antyder att man lossar de två skruvarna till höger och lyfter bort hela paketet - men de skruvarna ser inte ut att vara gjorda för att enkelt tas bort.
Bifogar bild på insidan och en sprängskiss.
Någon som vet vilka skruvar som ska lossas?
Magkänslan är att de två skruvarna till vänster (den övre av dessa går jordkabeln till) är gjorda för att tas loss men sprängskissen antyder att man lossar de två skruvarna till höger och lyfter bort hela paketet - men de skruvarna ser inte ut att vara gjorda för att enkelt tas bort.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Du menar de här va? (Bild)
Anledningen att jag frågar är till stor del att den högra raden skruvar har en "hatt" på baksidan (syns inte i bild) som man sannolikt behöver hålla emot när man skruvar. Och hattarna sitter avigt till, svåra att komma åt ifall de lossar, det var därför jag började fundera på om jag tänkte rätt
Anledningen att jag frågar är till stor del att den högra raden skruvar har en "hatt" på baksidan (syns inte i bild) som man sannolikt behöver hålla emot när man skruvar. Och hattarna sitter avigt till, svåra att komma åt ifall de lossar, det var därför jag började fundera på om jag tänkte rätt
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden