Hej!
Vi har en utdragsfläkt från IKEA Utdrag. Vi byter och tvättar filtret nedanför , men blir ändå fett på fläkt motorn. Hur rengör man den? Står bara med fuktig trasa men det hjälps inte. Fettet som är i de små springorna.
Verkar inte kunna gå att montera loss den svarta motorn heller som jag kan läsa mig till.
Tacksam råd inför flyttstädning.
Vi har en utdragsfläkt från IKEA Utdrag. Vi byter och tvättar filtret nedanför , men blir ändå fett på fläkt motorn. Hur rengör man den? Står bara med fuktig trasa men det hjälps inte. Fettet som är i de små springorna.
Verkar inte kunna gå att montera loss den svarta motorn heller som jag kan läsa mig till.
Redigerat:
Vissa av dessa lär man skruva isär. Vissa får man inte isär. Skitfläktar enligt mig. Som inte är rensningsbara.74mialin skrev:
Hej!
Vi har en utdragsfläkt från IKEA Utdrag. Vi byter och tvättar filtret nedanför , men blir ändå fett på fläkt motorn. Hur rengör man den? Står bara med fuktig trasa men det hjälps inte.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
tilluft blåser från köksfläkt
Ventilation -
Var placera till/frånluftsventil eller fläkt i uppvärmt garagerum?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur byta till takmonterad fläktkåpa från skåpmonterae fläkt?
Kök -
Hur gör jag ren köksfläkt Bejublad från IKEA?
Kök -
Köksfläkt - Byte från återcirkulation till mekanisk frånluft?
Ventilation