Har en Danfoss obc 82.10 till oljebrännaren som stannar till och från
Jag jobbar skift och bor 5km från där brännaren är så det är lite bökigt att åka dit och fysiskt starta om.
Ska naturligtvis felsöka för den ska ju inte stanna utan orsak men det kan vi lämna just nu.
Så här ser schemat ut för 82 utan och 84 som har remote.
Är det så enkelt att jag kan koppla tex en Shelly1 mellan anslutning 9 och 3 och använda den som reset, en sekunds tryck på återställningen är det som krävs om man inte vill läsa ut felkoder
Edit: alltså 3 nedanför 9, den där det står 5A
Jag kan vara helt ute och cykla, har väldigt dålig koll på el
Jag jobbar skift och bor 5km från där brännaren är så det är lite bökigt att åka dit och fysiskt starta om.
Ska naturligtvis felsöka för den ska ju inte stanna utan orsak men det kan vi lämna just nu.
Så här ser schemat ut för 82 utan och 84 som har remote.
Är det så enkelt att jag kan koppla tex en Shelly1 mellan anslutning 9 och 3 och använda den som reset, en sekunds tryck på återställningen är det som krävs om man inte vill läsa ut felkoder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: alltså 3 nedanför 9, den där det står 5A
Jag kan vara helt ute och cykla, har väldigt dålig koll på el
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Jag får det till 2 och 9. Det är väl "RR" som är reseten?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Inte enligt schemat. Tänker du den streckade linjen? Den symboliserar nog bara att det är något valbart.
Symbolen för resetströmbrytaren ser lite udda ut, tror inte det är standard. Men jag tror de menar en momentan (återfjädrande) NO-brytare.
Symbolen för resetströmbrytaren ser lite udda ut, tror inte det är standard. Men jag tror de menar en momentan (återfjädrande) NO-brytare.
Ja jag kopplade in en Shelly1 på 10 för att få en notis om larm.
Tror att H är den vanliga återställningen?
Har frågat Danfoss om remote reset men det var bara larm enl dom, men 84 säljs ju med det så det är väl inte omöjligt att det är samma innanför skalet och skalet har utgång för RR bara.
Får öppna och kika lite
Tror att H är den vanliga återställningen?
Har frågat Danfoss om remote reset men det var bara larm enl dom, men 84 säljs ju med det så det är väl inte omöjligt att det är samma innanför skalet och skalet har utgång för RR bara.
Får öppna och kika lite
Tänk bara på att inte göra så många omstartsförsök om brännaren löser ut innan du felsöker / fixar felkällan.
Vid brännarstopp / misslyckade startförsök är det inte ovanligt det hamnar en skvätt olja på pannbotten som sedan kan förgasas av den varma miljön i förbränningsrummet. Vid upprepade missade startförsök / pannstopp kan tillslut oljemängden bli så stor att pannans utvädring inte räcker till, vid nästa tillfälle då brännaren tänder vilket kan leda till explosion.
I kraftverksvärlden har man löst det genom att all reset av säkerhetskretsen samt eldningsutrustningen som löst ut måste ske på plats.
Mvh
Stefan
Vid brännarstopp / misslyckade startförsök är det inte ovanligt det hamnar en skvätt olja på pannbotten som sedan kan förgasas av den varma miljön i förbränningsrummet. Vid upprepade missade startförsök / pannstopp kan tillslut oljemängden bli så stor att pannans utvädring inte räcker till, vid nästa tillfälle då brännaren tänder vilket kan leda till explosion.
I kraftverksvärlden har man löst det genom att all reset av säkerhetskretsen samt eldningsutrustningen som löst ut måste ske på plats.
Mvh
Stefan
Klicka här för att svara
