Jag bytte på landet ut router och AP till Ubiquity-prylar, nämligen Cloud Gateway Ultra och U7 Pro Wall som AP. Som WAN har jag en Nokia FastMile 5G Receiver.
Jag vill ha möjligheten att logga in på 5G-modemet remote. På plats går det bra att nå den på LAN via sin specifika IP-adress. Hur kan jag göra för att nå modemet remote? Jag har kollat runt i Site Manager men hittar inget vettigt.
Jag vill ha möjligheten att logga in på 5G-modemet remote. På plats går det bra att nå den på LAN via sin specifika IP-adress. Hur kan jag göra för att nå modemet remote? Jag har kollat runt i Site Manager men hittar inget vettigt.
OK, självklart, men jag tänkte när jag redan har Ubiquitys VPN Teleport etablerat så borde det gå att använda den.
Jag kollade runt och kom på att jag aktiverar Teleport VPN via appen Wifiman. Så nu kommer jag åt 5G-modemet.
Jag kollade runt och kom på att jag aktiverar Teleport VPN via appen Wifiman. Så nu kommer jag åt 5G-modemet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej. Hur gör du för att komma in i fastmile med lan? Jag får ingen reaktion alls med 192.168.1.1. Något tips du kan dela? Telia har inte en susning tyvärr.. mvh JonasClasseClas skrev:
J jonas.siden skrev:
Testade ip:n i din adresserad. Funkade toppen. Blir ju trött på Telia ändå... Ha det gött!ClasseClas skrev:
Klicka här för att svara