1 105 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Relining ventilationskanal
Medlem
· Västra Götaland
· 73 inlägg
Tänkte höra ifall det är någon som har erfarenhet av relining av ventilationskanaler med ventilflex och furanflex.
Vi har ftx installerat i villan där man valde att använda en gammal ventilationskanal för badrummet. Tyvärr tycker jag att det drar ur alldeles för dåligt i badrummet och jag misstänker att den gamla kanalen från 63 är allt annat än tät. Därför har relining av kanalen kommit upp som ett alternativ. Kanalen fortsätter dessutom ner i källaren där den ventilerar en liten toalett och dusch.
Är det någon som har erfarenhet av detta?
Vi har ftx installerat i villan där man valde att använda en gammal ventilationskanal för badrummet. Tyvärr tycker jag att det drar ur alldeles för dåligt i badrummet och jag misstänker att den gamla kanalen från 63 är allt annat än tät. Därför har relining av kanalen kommit upp som ett alternativ. Kanalen fortsätter dessutom ner i källaren där den ventilerar en liten toalett och dusch.
Är det någon som har erfarenhet av detta?
Medlem
· Västra Götaland
· 73 inlägg
Jo men det kan väl vara lite knöligt att göra i gamla kanaler? Speciellt med tanke på att det är 3 ställen som skall ventileras genom kanalen?
Klicka här för att svara