Alfredo Alfredo skrev:
Ja jag håller jag med om att det kvittar i praktiken. Men visst har astrour någon form av klocka som åtminstone någon gång måste ställas? Det är nog det jag ogillar mest. Alla dessa meningslösa klockor som finns i numera snart sagt varenda pryl och alla ska ställas på de mest obegripliga sätt, och därför alltid visar fel. Dessutom verkar manualerna till dessa prylar vara gjorda av självförstörande material för jag hittar då aldrig dem när de behövs. :mad:
Det är sant. Dock nyttjar jag astroursfunktionen i Telldus-systemet, där tiden ställs via nätverket.
 
Tomture61
Samma här, nätverket / mobilen i mitt hus sköter om alla mina Plejd / Sonoff produkter .
 
Synd bara att man blir beroende av ett fungerande bredband och lokalt trådlöst nät för en sån simpel sak som att tända en lampa...
 
  • Gilla
datja och 3 till
  • Laddar…
Ursäkta mig, men nu gällde det skymningsrelä. :)

Berätta istället vad för kabel jag skall ha exlq eller eqlq eller något annat? Inomhus går den nu gömt i taket till centralen, vet inte om det är rätt och riktigt...
 
Ja, och ett astrour med inbyggd klocka som synkroniserar sig via nätverket vs skymningsrelä.
 
Tomture61
Det som behövs för driften är enbart en router .
 
Routern kör väl NTP för att ställa sin klocka, så den behöver iallafall nån gång ibland tillgång till Internet? Och puckarna pratar väl trådlöst med routern, så det behövs även ett trådlöst nätverk?

Men allt detta är väl standardutrustning av varje hem nu för tiden, så i praktiken är det inget problem så länge det går att sköta sakerna manuellt om det behövs.
 
Tomture61
Tomture61
useless useless skrev:
Routern kör väl NTP för att ställa sin klocka, så den behöver iallafall nån gång ibland tillgång till Internet? Och puckarna pratar väl trådlöst med routern, så det behövs även ett trådlöst nätverk?
Vet ej hur många som är utan internet i Sverige , kan iofs vara nere ibland hos fler än helt utan .
Trådlös funktion på en router , beror på vad man har handlat för ngt !
 
NightMatic 3000 fungerar bra, men jag har en något tveksam erfarenhet av dom då jag bytt/ersatt ett flertal.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.