3 211 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
Rekommendation skymningsrelä
Det är sant. Dock nyttjar jag astroursfunktionen i Telldus-systemet, där tiden ställs via nätverket.Alfredo skrev:
Ja jag håller jag med om att det kvittar i praktiken. Men visst har astrour någon form av klocka som åtminstone någon gång måste ställas? Det är nog det jag ogillar mest. Alla dessa meningslösa klockor som finns i numera snart sagt varenda pryl och alla ska ställas på de mest obegripliga sätt, och därför alltid visar fel. Dessutom verkar manualerna till dessa prylar vara gjorda av självförstörande material för jag hittar då aldrig dem när de behövs.![]()
Ursäkta mig, men nu gällde det skymningsrelä. 
Berätta istället vad för kabel jag skall ha exlq eller eqlq eller något annat? Inomhus går den nu gömt i taket till centralen, vet inte om det är rätt och riktigt...
Berätta istället vad för kabel jag skall ha exlq eller eqlq eller något annat? Inomhus går den nu gömt i taket till centralen, vet inte om det är rätt och riktigt...
Routern kör väl NTP för att ställa sin klocka, så den behöver iallafall nån gång ibland tillgång till Internet? Och puckarna pratar väl trådlöst med routern, så det behövs även ett trådlöst nätverk?
Men allt detta är väl standardutrustning av varje hem nu för tiden, så i praktiken är det inget problem så länge det går att sköta sakerna manuellt om det behövs.
Men allt detta är väl standardutrustning av varje hem nu för tiden, så i praktiken är det inget problem så länge det går att sköta sakerna manuellt om det behövs.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 202 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 202 inlägg
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 202 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 202 inlägg
Vet ej hur många som är utan internet i Sverige , kan iofs vara nere ibland hos fler än helt utan .useless skrev:
Trådlös funktion på en router , beror på vad man har handlat för ngt !
Klicka här för att svara
