Per Eskilsson skrev:
Det är inte lika lätt att ordna på mobilsajten men där syns annonserna å andra sidan inte för "aktiva" amvändare (=inloggade som postat senaste 7 dagarna) i forumet (men på resten av sajten gör det de tyvärr). Har du kollat att du är inloggad på mobilsajten?
Jo, inloggad är jag alltid men jag förstår inte vitsen med 7-dagarsregeln?

Vitsen med befria aktiva från annonser i forumet i mobilen är att premiera aktivitet. Att det blev just sju dagar var bara att det kändes rätt. Är du hundra på att du är inloggad i mobilen?

Ja inloggad är jag och nu funkar det fint när jag skrivit några inlägg. Jag får väl bli lite mer aktiv:)

Off topic: vad tycker du för övrigt om mobilsajten? Vad kan förbättras?

Det första jag kommer att tänka på är att på klistrade trådar syns inga datum/klockslag för senaste inlägg.

En annan önskan vore att man automatisk hamnade på senaste lästa sidan i trådar man följer, eller finns det nåt där jag missat? Det fungerar ju så via "deltagit" men där listas ju bara trådar man skrivit i.

Annars börjar man väl vänja sig, inbiten datoranvändare som man är;)

legion skrev:
Det första jag kommer att tänka på är att på klistrade trådar syns inga datum/klockslag för senaste inlägg.

En annan önskan vore att man automatisk hamnade på senaste lästa sidan i trådar man följer, eller finns det nåt där jag missat? Det fungerar ju så via "deltagit" men där listas ju bara trådar man skrivit i.

Annars börjar man väl vänja sig, inbiten datoranvändare som man är;)
Att vi inte visar upp datum/klockslag på klistrade trådar är ett medvetet val från vår sida eftersom vi tror att ett gammalt datum är avtändande.

Om du klickar på en länk i ett mail eller om du klickar i listan över senaste inlägg eller deltagit kommerde till sista inlägget, men om du gör samma sak från en forumstartsida kommer du till första inlägget.

legion skrev:
Problemet med hoppade sidor är ju löst sen en tid på den vanliga websidan men i telefonen hoppar det glatt vidare med ständiga feltryck som följd.
Detta gör mig smått vansinnig:x Går det ordna det på mobilappen också?
Nu har vi tagit bort den övre annonsen i mobilen helt och hållet så nu är det mycket skönare att surfa på Byggahus i mobilen.

• Gilla
legion och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.