MathiasS MathiasS skrev:
Jag rekommenderar den klassiska "ståplats i nybroviken", dvs betong runt foten och sedan ett bad.
Varning för Jönssonligan, sickan.
Man i kostym stående i en betonghink hängande över en sjö, med höghus och grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
H HIO-Gurra skrev:
Sedan Palme gjorde en Goebbelsstrategi för över 70 år sedan, så är all skattefinansierad MSM ren socialismens propaganda och generationer har blivit fördummade…. iallafall minst 80% som använder MSM som sin faktabas 😴 och gått på både miljöPRANKET o Plandemin🎬
Jorden är rund. Som en boll.
 
  • Haha
jonizen
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Uppfattningen att det var bättre förr tycks folk ha haft i alla tider.
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tror du inte riktigt förstår hur det ser ut i södra stockholm idag.

Tiden då det gick att "säga till buset" är passerad med många år. Det funkar för grannarnas sons kompis som skränar lite utanför Ica, inte när du har oturen att komma i kontakt med den organiserade brottsligheten. Efter första smällen på nyöppnade Matvärlden i Kungenskurva bar de anställda skyddsväst under en tid, eftersom man förväntade sig fler påtryckningar för att betala "skatt".

Välkommen på studiebesök i verkligheten, glöm inte att ta med dig ett färskt utdrag från Brå så du vet om det är säkert att säga åt "buset".
Ruggigt. Tack för insikten. Men inte bara i södra Stokholm. Jag passerades (på en liten stig) av en 12-13-åring på en sådan där sparkcyckel (som man inte sparkar) och då skrek han Allahu Akbar till mig. Hur ska jag tyda det? Jag tyckte det var mycket otrevligt. Man vet ju vad som kan hända när Allahu Akbar skriks ut.
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag rekommenderar den klassiska "ståplats i nybroviken", dvs betong runt foten och sedan ett bad.
den är ju bekant, trodde inte denna användes längre
 
N Nilsson i Boda skrev:
Ruggigt. Tack för insikten. Men inte bara i södra Stokholm. Jag passerades (på en liten stig) av en 12-13-åring på en sådan där sparkcyckel (som man inte sparkar) och då skrek han Allahu Akbar till mig. Hur ska jag tyda det? Jag tyckte det var mycket otrevligt. Man vet ju vad som kan hända när Allahu Akbar skriks ut.
Nej, det är inte bara i södra stockholm tyvärr, men koncentrationen av problem är rätt hög från Bredäng och söderut. Sätra, Skärholmen, Vårby, Fittja och sedan ett litet hopp ner till fullständig katastrof i Slöddertälje (ja det finns trevliga ställen även i slöddertälje, men där har det gått så långt att kommunen infiltrerats).
 
  • Arg
returen
  • Laddar…
N Nilsson i Boda skrev:
Ruggigt. Tack för insikten. Men inte bara i södra Stokholm. Jag passerades (på en liten stig) av en 12-13-åring på en sådan där sparkcyckel (som man inte sparkar) och då skrek han Allahu Akbar till mig. Hur ska jag tyda det? Jag tyckte det var mycket otrevligt. Man vet ju vad som kan hända när Allahu Akbar skriks ut.
Det betyder "gud är stor" och är en enkel bön.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
BirgitS
MathiasS MathiasS skrev:
Nej, det är inte bara i södra stockholm tyvärr, men koncentrationen av problem är rätt hög från Bredäng och söderut. Sätra, Skärholmen, Vårby, Fittja och sedan ett litet hopp ner till fullständig katastrof i Slöddertälje (ja det finns trevliga ställen även i slöddertälje, men där har det gått så långt att kommunen infiltrerats).
Jag är inte ute efter att förringa problemet men det där är en rätt liten del av södra Stockholm.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag är inte ute efter att förringa problemet men det där är en rätt liten del av södra Stockholm.
men det är ändå det du gör , föringar stadsdelarna och dess invånare
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
BirgitS
returen returen skrev:
men det är ändå det du gör , föringar stadsdelarna och dess invånare
Det är väl snarare att förstärka problemet när man vet om att det är betydligt värre i vissa områden än i andra, det innebär ju att riskerna är betydligt högre för de som bor där än om man smetar ut det på ett mycket större område. Det innebär ju att de t.ex. 100 000 har det 5 gånger värre än om man smetar ut det på 500 000 innevånare i stället.

De som bor i områdena i södra Stockholm som inte har problem tycker nog inte att det är så kul att bli hopklumpade med de områden som har problem.

Det finns stora problem kring Hässelby gård, men det är ju lika fel att då påstå att det är problem i hela västra Stockholm.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Silly Bear Silly Bear skrev:
Ge mig ett exempel på publikation som du litar på?
Antalet anmälda bostadsinbrott har gått ner kraftigt de senaste tio åren. Vad gäller inbrott i villa som det handlade om i den här tråden så ligger de på en dryg tredjedel så många som för tio år sedan och mellan 2017 och 2023 så har antalt inbrott totalt sett halverats. Källa: BRÅ

https://bra.se/amnen/bostadsinbrott
 
  • Graf som visar minskande antal anmälda bostadsinbrott i villor och lägenheter från 2014 till 2023.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
ja det finns väl hur mycket olika anledningar som helst som leder till detta men några kan jag ju skriva.

Kriminella gäng har ökat.
politiker som inte klarar av sitt jobb.
En poliskår som är o effektiv och dålig på de flesta sätt.
Föräldrar som inte håller koll på vad deras ungar sysslar med , och som inte är engagerade.
Skolorna som inte hjälper till att fånga upp och hjälpa unga som är på väg att hamna snett, ( är dock föräldrarna ansvar att ta hand om sina barn, men skolan bör spela en betydande roll också )
Inte tillräckligt hårda fängelsestraff.
Ökad folkmängd leder givetvis till ökad brottslighet.

Ja det var några iaf , finns nog många fler som leder till ett otryggare land mer mer brott och skit i.
Det är nog snarare så att det du tagit upp är hur du uppfattat hur det ligger till snarare än hur det faktiskt ligger till.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Vi har slutat att öppna dörren när vi inte väntar besök. Sannolikheten för att det står någon utanför som du vill prata med är ca 1%. Sannolikheten att du blir rånad är väsentligt större. Grannarna resonerar likadant. Vi ringer eller skickar sms innan vi ringer på någons dörr. Detta är det nya Sverige som majoriteten har röstat för. Bara att tugga i oss.
Jag öppnar fönster på övervån o frågar vem det är
 
Under sista veckan har jag fått ett mejl om att jag är avaktiverad från införselregistret men kan kontakta företaget för mer information och så fick jag ett mail om att man bekräftat beställningen av varor från ett känt företag i min stad. På kvällen skulle jag ut och handla. Såg att killarna som jobbade i ICA butiken stod utanför och kollade på något. När jag handlat klart och skulle hem blev jag stoppad av en kille som påstod att han blivit rånad och inte kunde få pengar till en tågbiljett så jag gv kille en hundring. Förklarade att det var allt jag hade då frågade han om jag hade bankomatkort för då kunde jag följa med till bankomaten som fanns i ett hus inne i bostadsområdet och då ångrade jag att jag gav killen en hundring för tokfan trodde att han kunde lura in mej i mörkret mellan husen oh råna mig. Efteråt ångrade jag att jag inte följde med killen för jag behärskar empty force.
Jättekul att busa med kvinnor som har en snygg figur man vänder sig bort från henne och så koncentrerar man sig på¨att man ska lägga sin hand på hennes stjärt och så kollar man i ögonvrån hur hon reagerar. Det vill säga vänder sig om och stirrar på mej som kanske går ca 30 meter bakom henne och inte har kastat en blick på henne. Praktiskt om man kommer cyklande och en flock människor blockerar cykllvägen bara att skicka en signal och sedan se hela gänget stirra på mej.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
K
D Daniel 109 skrev:
Det är nog snarare så att det du tagit upp är hur du uppfattat hur det ligger till snarare än hur det faktiskt ligger till.
Haha ja det kom ju verkligen från rätt person . 😂😂😂
 
  • Gilla
  • Haha
Box of rain och 1 till
  • Laddar…
G
Nissens Nissens skrev:
Japp, och jag säger att det alltid har funnits.

Att kvinnor blir ihjälslagna av sina män är bättre tänker du?
Det har pågått under mycket längre tid i Sverige dessutom.
Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men varför bara ta upp det ena?
Som sagt att försöka få dagens problem att se mindre ut än vad det är genom att hävda hur Sverige såg ut för 50 år sedan är bara vänsterblivet..
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.