13 182 läst ·
3 svar
13k läst
3 svar
Regler för Kolonistuga
hej!
Undrar vilka regler som gäller vid köp av kolonistuga när det gäller fastighetsavgift etc. Såg även i en annons för en kolonistuga att alla hus från årsskiftet 08/09 skulle energideklareras mht isolering, elförbrukning etc.
Skall man betala fastighetsavgift och därmed anmäla till Skatteverket att man äger en kolonistuga eller räknas inte detta som ett fritidshus? Man får ju t.ex. inte skriva sig i en kolonistuga och därmed är det alltså inte lov att bo där permanent.
Undrar vilka regler som gäller vid köp av kolonistuga när det gäller fastighetsavgift etc. Såg även i en annons för en kolonistuga att alla hus från årsskiftet 08/09 skulle energideklareras mht isolering, elförbrukning etc.
Skall man betala fastighetsavgift och därmed anmäla till Skatteverket att man äger en kolonistuga eller räknas inte detta som ett fritidshus? Man får ju t.ex. inte skriva sig i en kolonistuga och därmed är det alltså inte lov att bo där permanent.
Klicka här för att svara