Hej,
Håller på att bygga sommarstuga och funderar lite på hur jag ska lösa ventilationen för köksfläkten. Enklast vore om jag kunde ha kolfilter för då slapp jag ha ett fult hål på utsidan väggen som säkert blir gul etc. Den vätter mot södersidan, finsidan också, dvs. kommer synas!. Jag kan inte dra ventilationen upp genom taket eller åt sidan så ngt av ovanstående lösning gäller.
1. Räcker det med kolfilter, IKEA typ? Det kommer lagas mat ca 5 veckor/år (utslaget med helger).
2. Vad gäller det för regler om jag dra ut den genom väggen? Isolering och storlek på utvändig skyddsplåt. Måste det vara en skyddsplåt på utsidan vägg?
Mvh Albin