2 446 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
regla vägg först,se´n golv?
Medlem
· Västragötaland
· 26 inlägg
Hejsan!
Jag håller just nu på med att renovera mitt badrum.
Jag har rivit ner den gamla väggbeklädnaden,och ser att jag har cc900,så jag tänkte
regla 2"-2 utaför den gamla väggen med cc300.
Min fråga lyder,ska jag regla upp alla väggar först och sedan flytspackla golvet?
Eller ska ja fixa golvet först?
En fråga till: jag ska bila upp och flytta ett avlopp till handfatet C:a 1m åt sidan. Vad ska jag
använda mig av för "ifyllnadsbetong" som inte har allt för lång bränntid?
Mvh Andreas
Jag håller just nu på med att renovera mitt badrum.
Jag har rivit ner den gamla väggbeklädnaden,och ser att jag har cc900,så jag tänkte
regla 2"-2 utaför den gamla väggen med cc300.
Min fråga lyder,ska jag regla upp alla väggar först och sedan flytspackla golvet?
Eller ska ja fixa golvet först?
En fråga till: jag ska bila upp och flytta ett avlopp till handfatet C:a 1m åt sidan. Vad ska jag
använda mig av för "ifyllnadsbetong" som inte har allt för lång bränntid?
Mvh Andreas
2x2 är väl lite klent för en innervägg... kan du inte stoppa i reglar mellan de bef. reglarna? så får du 45 cc eller ännu bättre 30cc minst 2x3"
kom ihåg att sätta kortlingar för alla saker som ska upp blandare, handdukstork, handfat, spegel, krokar, pappershållare det ska vara kortlat bakom ALLT
Svårt att svara på men du kanske ska fixa väggen först
Använd ROT betong tex Ardex A34 eller A35 mix, beläggningsbart efter 24timmar tror jag
kom ihåg att sätta kortlingar för alla saker som ska upp blandare, handdukstork, handfat, spegel, krokar, pappershållare det ska vara kortlat bakom ALLT
Svårt att svara på men du kanske ska fixa väggen först
Använd ROT betong tex Ardex A34 eller A35 mix, beläggningsbart efter 24timmar tror jag
Medlem
· Västragötaland
· 26 inlägg
Tack för svaren!
Någon mer som har synpunkter på 2"-2 bakom våtrumsskivorna?
Jag har oxå funderat på att regla imellan befintliga reglar,men fick för mig att de skulle bli enklare att regla ny vägg utanpå den gamla..
Någon mer som har synpunkter på 2"-2 bakom våtrumsskivorna?
Jag har oxå funderat på att regla imellan befintliga reglar,men fick för mig att de skulle bli enklare att regla ny vägg utanpå den gamla..
Klicka här för att svara