Hej

Har ytterväggar bestående utifrån och in av.
  • fasadtegel
  • uteluftsventilerad luftspalt 1"
  • mineralullsmatta 30 mm
  • plankvägg 2"
  • träfiberskivor (ganska trasiga på vissa ställen)

Vi hade tänkt att regla ut 45 invändigt för diverse installationer.
Det vi tänkte göra då är att rum för rum plocka ner träfiberskivor och installera
  • Regel 45mm
  • Isolering 45 mm (Träfiber, cellulosa eller lin- isolering)
  • osb
  • gips

Ser ni några problem med en sådan typ av lösning?
 
Lägg till 25 mm och reglar med 45x70, eller mer. Bättre installation skikt, lättare att få dit el.
Sen till frågan om plast i väggen då den består av 2" plank därom tvistar dom lärde.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.