13 831 läst ·
124 svar
14k läst
124 svar
Regeringen vill införa klimatdeklaration
Det bridrar, ja. Men det finns ingen konsensus om hur stor påverkan är. Är du en av foliehattarna som påstår att allt liv på jorden kommer att gå under om 20 år?R RoAd skrev:
Då ber jag om ursäkt för min syrliga kommentar.R RoAd skrev:
Det måste finnas en genomtänkt plan för vad man vill uppnå och hur. Att helt vettlöst dränera staten på pengar genom elcykelbidrag via plastpåseskatt och vad det nu är, ger förödande konsekvenser. Dels finns det en alternativkostnad, dels förbrukar staten sitt förtroendekapital. Det måste få ett slut.
De "forskare" du litar på, baserar sina teorier på mätvärden som är "justerade" för att passa teorin som populärt är kallad "hockey stick theory", deras slutsatser är helt enkelt LÖGN. I en normal akademisk värld hade de blivit tvingade att avgå från sina tjänster. Nu kan politiker som desperat behöver mer inkomster för att betala för sina absurda projekt, fixa detta utan att höja inkomstskatt och annat lätt identifierbart. I stället kan de lägga skatt på plastpåsar, höja energiskatter så att folk inte kan leva ett normalt liv och skylla på KLIMATET. Du är grundlurad.R RoAd skrev:
Det vet vi inte. Det vi vet är att forskare inte alls är överens om hur stor påverkan vi har.
Det som är tydligt är att vissa personer utan som helst koppling till vetenskaplig fakta driver samhällsdebatten, och sen som frälsare. Det gör mig vansinnig, dumheten är total i Sverige, vill inget annat än ta mig härifrån.
Det som är tydligt är att vissa personer utan som helst koppling till vetenskaplig fakta driver samhällsdebatten, och sen som frälsare. Det gör mig vansinnig, dumheten är total i Sverige, vill inget annat än ta mig härifrån.
Forskare inom området är överens om att människan står bakom den onaturliga klimatförändring vi ser idag. Något så uppenbart som solen har de förstås inte missat att ta med i beräkningen. Om du tycker att de har missat något står det dig fritt att posta en vetenskaplig rapport för peer review. Tills dess väger din åsikt väldigt lätt i jämförelse.P Peter787 skrev:
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg
Inte enskilt men många små kostnader blir dyrt i slutänden. Dessutom blir det jobbigt för privata byggherrar, läs villabyggare, att hålla rätt på allt som måste till samt att inte bli lurade på pengar från alla nischade konsulter som erfordras. Detta gäller i synnerhet eftersom man har på förslag att skrota KA.BirgitS skrev:
Lösvirkesbyggare
· Västmanland
· 275 inlägg
Men på vilket sätt blir jorden en bättre plats för att vi slår knut på oss i Sverige, missförstå mig rätt. Ingen är så dum i huvudet att man bygger ett hus som inte klarat de energikrav som finns i dag, ändå krävs energiberäkningar och deklarationer för tusentals kronor.13th Marine skrev:
Majoriteten av småhusen som byggs i dag byggs redan i trä och det är också problem i förlängningen, men vad ska vi bygga med?
Det enda som är en hyfsat beprövad metod är platta på mark och det får vi snart inte heller bygga, man har ju redan börjat skapa problem iom laborerande med betongrecept. Vad kommer härnäst, återinförande av krypgrunder och hittepån som branschregler för krypgrunder och ny organisationer för stämplingsavgifter och inbördes beundran?
Sen dröjer det inte länge innan du har en miljöavgift på betong, cellplast, pex, koppar ptja allt som inte är koskit och halm från ekologiska bönder.BirgitS skrev:
Det förekommer ingen skatt när det gäller klimatdeklarationen. Det handlar om att folk ska kunna välja produkter även baserat på deras klimatpåverkan.
Med mindre betong så behövs det mindre kolkraftverk.
Att införa en klimatdeklaration innebär ju inte att politiker slutar jobba för klimatet på andra sätt utan tvärtom genom att införa en klimatdeklaration och se till att andra produkter väljs så kan man vara ett bra exempel för de länder som verkligen behöver förbättra sig. Det går inte att säga "Gör som jag säger och inte som jag gör", man måste göra det man vill att andra ska göra.
Det är dit vi är på väg med miljöhysterin. Man kan beskatta allt eller sätta "miljöavgifter" på i princip allt så länge man hänvisar till miljön.
Skulle politiker verkligen jobba för miljön så skulle miljöarbetet kosta otroliga summor pengar. Såna summor som skulle få vilken miljötaliban som helst att sätta hippster kaffet i halsen. Nu inte skitpengar som bidragen för elcycklar och sånt krimskrams. Det är symbolpolitik.
Nu arbetar dom med miljön för att kunna ha ett enormt skatteuttag och kalla det för styrmedel mot miljövänligare alternativ. Tvi! Det är först ett styrmedel när det finns alternativ till att "förstöra" miljön.
Och du tänker på uttrycket "apa ser, apa gör" fast nu är vi(sverige) apan fast med stor näsa och lustig hatt med symbaler.