93 298 läst ·
453 svar
93k läst
453 svar
Recensera min lastning
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 277 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 277 inlägg
Om du bromsar så far det framåt, har man det längst fram mot lämmen så behöver man inte spänna fast det lika ordentligt då det tar stopp mot lämmen, så egentligen behöver man bara hindra att det inte far uppåt.J Jarlsgård skrev:
Ser ut att vara lätt så viktfördelningen har nog inte så stor betydelse.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Klarar du:F fiskbuggaren skrev:
7 § Lastsäkringen ska kunna motstå följande belastningar till följd av accelerationer av fordonet: 1. I färdriktning (framåt): 0,8 gånger lastens vikt. 2. I sidled: 0,5 gånger lastens vikt. 3. Mot färdriktning (bakåt): 0,5 gånger lastens vikt
och
9 § Lastbärare och lastsäkringsutrustning ska vara lämpad för lasten och får inte vara skadad på något sätt som påverkar funktionen eller säkerheten. Lastsäkringsutrustningen ska, under hela tiden den används, fungera och säkra lasten.
så kommer det bli bra.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Jag har en 250cm-kärra med 80-grindar. Jag har kört ganska mycket 28-120-trall på 420 på den. Men jag har byggt ett stöd, upp och nedvänt U, av 45x95, med samma höjd som ovankant grindarna. Denna surrar jag fast mitt i kärran så den bär upp ganska mycket av vikten.R RiKr skrev:
Det är nog inte vikten som är problemet med att lasta på grindarna utan tyngdpunkten på lasten som kommer alldeles för högt upp.M Markarbetaren skrev:
Synd att inte polisen gör mer kontroller på de som åker från byggvaruhusen. Det skulle behövas.
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Det beror helt och hållet på hur mycket man lastar, vägens beskaffenhet och fartbegränsning.R roli skrev:
Annars håller jag med dig till 100%, det är alltför många inom vår population som inte har sunt förnuft medfött utan måste tillrättavisas av någon annan.