I vårt nybygge lutar det åt att vi tar fjärrvärme, ett FTX system skulle kosta 50 000kr extra.
Jämfört med vad?? FTX är ett ventilationssystem. Det låter som du väljer mellan om du skall ha värme eller ventilation. Du behöver nog båda.

Vi har fjärrvärme och FTX och räknar hem extrakostnaden på ett par år i inbesparad värme, detta jämfört med ett FT-system. Jämför du med ett F-system är det en annan sak, men frågan är ifall du överhuvudtaget får ha ett sådant enlgt de nya byggbestämmelserna?

Sorry om jag låter magsur ovan, det var inte min mening. Sök i värmeforumet så hittsr du en del diskussioner kring FTX och fjärrvärme, eller fråga mera här.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.