Hej! Har tagit över ett hus och således en fjärrvärmeanläggning. Jag vill ha hjälp med hur jag ska ställa in den. På bilden finns två skalor från -till+ på ena sidan är det ett element, jag har golvvärme i huset...så vilken av dessa skalor ska jag vara?
Sedan...vad är rimligt att ha för siffror i tilloppstemp och i returloppstemp? De siffrorna ser jag ju i nån form av givare/termostat eller vad det kan heta😅
Sedan...vad är rimligt att ha för siffror i tilloppstemp och i returloppstemp? De siffrorna ser jag ju i nån form av givare/termostat eller vad det kan heta😅
Radiatorn bredvid vredet betyder värmesystemet, inte specifikt att det är radiatorer utan det kan vara golvvärme också.
Med vredet justeras parallellförskjutningen.
Skickar med manualen som pdf,
Med vredet justeras parallellförskjutningen.
Skickar med manualen som pdf,
Om du tycker det är för varmt, skruva moturs. Om du tycker det är för kallt, skruva medurs.
Utvärdera ett dygn mellan ändringar.
Det här vredet kommer påverka hela värmesystemet. Är det ett visst rum som är kallt eller varmt är det inte här du ska ändra...
Utvärdera ett dygn mellan ändringar.
Det här vredet kommer påverka hela värmesystemet. Är det ett visst rum som är kallt eller varmt är det inte här du ska ändra...
Men...jag fattar ju fortfarande inte detta...jag vet ju inte hur jag ska ställa in denna? Ska den stå till höger eller till vänster 😅😂Demmpa skrev:
Ta
Tack! Givarna i alla rum har jag lite koll på iaf😅Farstatjej90 skrev:
För kännedom nu när du verkar vara ny i det här ämnet så anta inte att termostaterna i rummen fungerar. Har du vattenburen värme så styr dom en ventil i skåpet där vattnet fördelas och dom här ventilerna fungerar ofta inte. Det är ett vanligt fel att dom fastnar.L lindamaria79 skrev:
Så verkar det inte fungera, kolla upp det...
Okej tack 👍Farstatjej90 skrev:
För kännedom nu när du verkar vara ny i det här ämnet så anta inte att termostaterna i rummen fungerar. Har du vattenburen värme så styr dom en ventil i skåpet där vattnet fördelas och dom här ventilerna fungerar ofta inte. Det är ett vanligt fel att dom fastnar.
Så verkar det inte fungera, kolla upp det...
Klicka här för att svara