putte80 skrev:
Är de någon som erfarenhet av Roslagsbrännaren? Fick mn brännare i veckan 6 har endast fått den att fungera 1 halv dag. Detta var igår som den startade å bran så det var varm å skönt i huset. Men sen när(antar jag att den gör) den når termostatvärmen så lägger den av, vilken den bör göra antar jag. Men varför startar den inte igen när det pannan blir kall igen??? Och inte mycket hjälp/service från firman heller, bara att jag ska justera vissa tider i styrboxen, och tillslut packa ihop den & komma in med den. Bör inte dom komma ut & titta? Det tycker iallafall jag! OBS: Har bytt brännelement 3 ggr!!!!!!
Ett tips är att höra med folk på Sveriges pelletsforum: http://pellets.info/
Det finns garanterat folk med Roslagsbrännare där.

Har själv inte en roslagsbrännaren men det skall vara en hyffsad brännare och skapligt enkel att ställa in.

Jag har precis installerat en roslagsbrännaren i en Aquator från 1967, och jag har haft lite problem med att den övermatar pellets så att den stannar, men jag ringde bara till deras support och fick hjälp direkt.
I övrigt inga problem, brinner och värmer som den ska.

H
Om du monterat brännaren själv så har du i alla fall valt rätt brännare.  Det är egentligen bara två tillverkare av pelletsbrännare som öppet stöder självmontage och ger hjälp om det blir något problem. (Roslagsbrännaren och Bionordic Viking B16)
Övriga tillverkare vill helst att man låter återförsäljaren montera brännaren.
Jag känner fler personer som monterat roslagsbrännaren själv utan några problem.
Enligt dem så har det varit lätt att justera in brännaren.
En annan bekant köpte en KMP PX12  brännare och betalade dyrt för installation och injustering - någon vecka senare fick han en explosion i pannan och hela källarvåningen fylld med aska och sot. Gissa om han var glad! Han vågar knappast köra igång sin brännare. :(

Inget fel på brännaren men företaget ger jag inget för.

Har aldrig blivit så dåligt bemött som jag blev av dom när mina saker gick sönder.
Lögner och skylla på alla andra inte minst mig som kund var det ända det handlade om.
Ett företag som medvetet ljuger mer än en gång om att en sak ska vara skickad när den i verkligheten är restad visar precis vilket seriöst bemötande man får av dom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.