179 läst ·
3 svar
179 läst
3 svar
Erfarenhet av klicktak
Jag tänker montera ett klicktak på en stuga i fjällen.
Främst för jag vill undvika synlig skruv som det fastnar löv å barr i, och som i värsta fall blir otäta med tiden. Sen är det ju snyggt.
Fråga, vilken erfarenhet har ni av klicktak, och av de olika leverantörerna av plåt?
Är det någon som har riktigt dålig erfarenhet av någon tillverkare, som tex Planja , Armat eller annan?
Eller fantastiskt bra erfarenhet av någon 🙂
Främst för jag vill undvika synlig skruv som det fastnar löv å barr i, och som i värsta fall blir otäta med tiden. Sen är det ju snyggt.
Fråga, vilken erfarenhet har ni av klicktak, och av de olika leverantörerna av plåt?
Är det någon som har riktigt dålig erfarenhet av någon tillverkare, som tex Planja , Armat eller annan?
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 054 inlägg
Med klicktak får du synliga skruv i både nock och gavelbeslag
Plannja har ett mycket bra ”klicktak” som ser ut som snyggt falsad plåt. Bra beskrivningar och ritningar. Följ dessa punktligt så får du ett riktigt snyggt tak! Finns nog på Plannjas hemsidaC Christofe skrev:Jag tänker montera ett klicktak på en stuga i fjällen.
Klicka här för att svara