TOKE 1
Abbedabbe skrev:
Vi som är enmans/fåmansföretagare har nog en annan ansvarskänsla och rädsla för att ett dåligt jobb ska spridas och vågar/vill därmed inte lämna ett halvdant jobb efter sig.
Ligger mycket i det. Det är vi som får ta lasset och göra riktigt bra bardum framöver.
Sen är det upp till konsumenterna att anlita denna kår :cool: som går i framkant för detta nyskapande.

Skulle vara intressant att läsa själva domen? Vet någon i vilken tingsrätt detta avgjordes, när? eller nunmmer på ärende? ...eller är det en skröna.....?

TOKE 1 skrev:
Exakt den punkten finns med i BKR-s Kvalitetsdokument.
Så har man ett sådant dokument korrekt ifyllt så ska det vara kollat innan tätskiktet appliceras.

Gott Nytt Thomasd^_^b
...och så vet vi alla hur mecket ett BBV intyg är värt! :rolleyes:
*hehe*

Skall vara.......

Thomas59
Jag kan faktiskt ärligt säga att jag ALDRIG sett någon form av dokumentation av fall från en auktoriserad firma. Många av hempularjobben jag kommit i kontakt med har dock varit minutiöst dokumenterade.

Vad ska man dra för slutsats av det?

Ja.....you said it!

Jag tror: Om man är händig/läskunnig och nogrann så bygger man själv ett 2567% bättre badrum än 1000-falt certifierad FirmaX för en 10-del av priset. Det är en intressant branch! minst sagt......

Åsa76 skrev:
Skulle vara intressant att läsa själva domen? Vet någon i vilken tingsrätt detta avgjordes, när? eller nunmmer på ärende? ...eller är det en skröna.....?
Absolut ingen skröna då jag läste det själv ur papper de delade ut. Jag vill minnas att det var under andra hälften av 90talet men vågar inte svära på saken. Jag har inte haft anledning att tänka på saken för denna livliga debatten tog fart här så jag memorerqade inga nummer. Jag ska dock göra en djupdykning i pärmarna och se om jag kan hitta det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.