Hej! Jag skulle behöva lite råd från experterna (eller åtminstone mer erfarna amatörer)!

Tänkte klä in befintlig altan men inser att betongplintarna som altanen vilar på går ut för mycket för att kunna göra det snyggt. Min första tanke är att kapa 15mm på betongplinten (så att den får en D-form sett ovanifrån), alternativt bygga ut en stadig klack från altanen för att ge mig mer utrymme. Hur hade ni gjort?

• Altan med träpanel och betongplintar som sticker ut, omgiven av grönska och en grusstig i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade använd 45x95 som fungerar som distanser och lodrätara reglar ner till marken.

På ovansidan får du täcka med ytterligare en frisbräda.

Att forma om plinten känns onödigt krångligt.

Nilstyko Nilstyko skrev:
Jag hade använd 45x95 som fungerar som distanser och lodrätara reglar ner till marken.

På ovansidan får du täcka med ytterligare en frisbräda.

Att forma om plinten känns onödigt krångligt.
Tack för tipset! Har gjort en testsida med 45x45 på det sättet som du beskriver men 45 räcker inte vid just den plinten tyvärr, hade isåfall behövt bygga ut klacken minst 60…

J JohCG skrev:
Tack för tipset! Har gjort en testsida med 45x45 på det sättet som du beskriver men 45 räcker inte vid just den plinten tyvärr, hade isåfall behövt bygga ut klacken minst 60…
Borde väl fungera att sätta en distans mellan den regeln och bärlinan på altanen. Typ en 22 mm tjock trallbräda.

• Gilla
JohCG
  • Laddar…
Nilstyko Nilstyko skrev:
Borde väl fungera att sätta en distans mellan den regeln och bärlinan på altanen. Typ en 22 mm tjock trallbräda.
Enkel och billig lösning, stort tack! (Lite skamsen att jag inte kom att tänka på det själv bara 😅)

• Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.