Ok. Den behöver allså bara vara lika hög som konsollerns inte sticka upp över vasken som någon sägerG Gooli skrev:
Minst 12mm. Det är klart att det blir ännu starkare om den är 15mm, men det viktiga är att du fäster skivan så den sitter rejält fäst vid reglarna. Om du endast hittar en regel att fästa i är det viktigare med tjockare skiva. Vad du först bör göra är att ta ner konsoler och bänkskiva, och sedan undersöka var det sitter reglar. Ta en 2mm borr och borra med jämna mellanrum på en yta som inte kommer att synas (gärna bakom kanten på bänkskivan) tills du lokaliserat reglarna och märk med en penna var de sitter.
Skulle jag kunna använda bänkskivan som är över?G Gooli skrev:Minst 12mm. Det är klart att det blir ännu starkare om den är 15mm, men det viktiga är att du fäster skivan så den sitter rejält fäst vid reglarna. Om du endast hittar en regel att fästa är det viktigare med tjockare skiva. Vad du först bör göra är att ta ner konsoler och bänkskiva, och sedan undersöka var det sitter reglar. Ta en 2mm borr och borra med jämna mellanrum på en yta som inte kommer att synas (gärna bakom kanten på bänkskivan) tills du lokaliserat reglarna och märk med en penna var de sitter.
Jag hade gått till bygghandeln och köpt en 15 mm vattenfast plyfa som täcker från vasken överkant till där vattnet kommer ut från väggen. Då ser det snyggast ut.A Anemon86 skrev:
Eller ett par tvärslåar som vi varit inne på tidigare. En uppe och en nere, som du sedan skruvar konsolerna i.
Tre vågräta reglar skulle jag rekomendera isåfall en på var gavel och en på långsidan av skivan på bakre väggen.A Anemon86 skrev:
Jag hade gärna haft 4 konsoller som klarat 60kg st om jag valt konsoller
Klicka här för att svara