Dede77 Dede77 skrev:
Jag tänkte mer att du fäster en skiva (typ plyfa) mot väggen och skruvar den i bef. reglar.
Gör den 50-100mm högre än konsolerna så hela konsolen ligger mot.
Sen kan du skruva konsolera i denna skiva där de ska vara.
Har en del som är i vägen, så mycket plyfa jag dka ha får ej plats

• Vattenledningar och avloppsrör under diskbänk, sedda framifrån. Gråa och kopparfärgade rör tränger ihop utrymmet för förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksblandare i rostfritt stål ovanför diskbänk med flexibel vattenslang placerad bredvid.
    Skapa konto
Du får också sätta stödben i skivans framkant. Det finns smala i fyrkantstål som knappat tar någon plats. En skiva i tvättstuga måste klars tuuuunga grejer

G G.L. skrev:
Du får också sätta stödben i skivans framkant. Det finns smala i fyrkantstål som knappat tar någon plats. En skiva i tvättstuga måste klars tuuuunga grejer
Fattar. Det var meningen att ha ben från början. Men hitta inga som är så höga som jag behöver.
Där av jag valde konsoller

G
Nu börjar helhetsbilden klarna. Jag tror det är dags att du lägger upp en bild på hela ditt arrangemang så att man kan se vad som finns till höger om bilden. Ett skåp kanske?

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
G Gooli skrev:
Nu börjar helhetsbilden klarna. Jag tror det är dags att du lägger upp en bild på hela ditt arrangemang så att man kan se vad som finns till höger om bilden. Ett skåp kanske?
Höger finns varmvattenberedaren. Egentligen ska vask och tvättmaskin stå sidan om varandra. Men för att vi är många i familjen gick ej de. Vi flytta in tvättmaskinen I köket. Men vill nu flytta tillbana den. Då tänkte jag ha tvättmaskinen under vasken

G
Så hela skivan hänger på en konsol som är skruvad med tre skruvar i gips?

• Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
G Gooli skrev:
Så hela skivan hänger på en konsol som är skruvad med tre skruvar i gips?
På vardera sida. Har lagt upp de jag har använt I flödet

Farstatjej90
Kan du ta en bild längre ifrån så man ser helheten?

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
MultiMan
A Anemon86 skrev:
På vardera sida. Har lagt upp de jag har använt I flödet
Vilket flöde? Läcker det? 🤓

Inte direkt optimal plats för eluttaget för tvättmaskinen.

G
I alla fall jag har nog missförstått bilderna och trott att skivan suttit med högra sidan mot en vägg. Nu ser jag att så troligen inte är fallet.Fler bilder på hela bänkskivan. Annars blir det svårt att ge dig hjälp.

MultiMan MultiMan skrev:
Vilket flöde? Läcker l
MultiMan MultiMan skrev:
Vilket flöde? Läcker det? 🤓
Läcker ej. Menar flödet av alla meddelanden

G Gooli skrev:
I alla fall jag har nog missförstått bilderna och trott att skivan suttit med högra sidan mot en vägg. Nu ser jag att så troligen inte är fallet.Fler bilder på hela bänkskivan. Annars blir det svårt att ge dig hjälp.

• Diskbänk med verktyg, borrmaskin och vattenslang. Under diskbänken finns rör och en dräneringsslang. I förgrunden skruvar och verktyg.
    Skapa konto
  • Vatten- och avloppssystem under köksbänk med synliga rör, avloppstratt och vattenledningar.
    Skapa konto
  • Gilla
Gooli
  • Laddar…
G
Nu kan jag hålla med om att en plywoodskiva skruvad i väggreglarna bakom konsolerna troligen är den bästa lösningen.

G Gooli skrev:
Nu kan jag hålla med om att en plywoodskiva skruvad i väggreglarna bakom konsolerna troligen är den bästa lösningen.
Ser du på bilderna att det knte finns något utrymme. Är sker iväg uppe vid kranen och ledningar där nere under.

Uppfattat jag det rätt att jag ska sätta en plåga I de reglsrna jag kommer åt. Måla den vit och sen upp med konsollerna och bänkskivan på nytt

G
Alldeles rätt. Skivan behöver inte gå längre ner än jäms med nedre kant på konsolerna. Om skivan inte går att skjuta in bakom rören som går in i kranen så såga ur ett jack (så litet som erfordras) i skivan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.