Hubbe73 Hubbe73 skrev:
Då får du sätta längsgående reglar utanpå väggen. Dessa fästs i reglarna bakom gipsskivan. (Det finns regelsökare att köpa/hyra) Sen kan du skruva din konsol i de längsgående reglarna, på valfritt avstånd från varandra.
Eller alternativ 2: Öppna upp gipsen, regla nytt bakom typ kortlingar mellan reglarna. Stäng igen med ny gips, spackla måla och sätt upp din bänk.

A Anemon86 skrev:
Om det inte finns någon regel där jag behöver ha den uppsatt. Jag ska nämligen också ha en tvättmaskin under vasken så jag kan ej ha konsollerna var som på bänkskivan i heller
Om du inte hittar reglar på rätt ställe hade jag fäst en lämplig skiva i reglarna istället.
Sen kan du montera konsolerna precis där det passar.
Bygger väl max 15mm så bör inte påverka tvättmaskinen.

Skogochmark Skogochmark skrev:
Det kommer aldrig att hålla. Om du inte hittar en regel att fästa i så rekommenderar jag någon annan form av expanderplugg
Om det finns olika expanderpluggar, får du gärna ge mig förslag

G
Varför inte helt strunta i konsolen, och sätta upp en målad brädstump dikt mot bänkskivan och skruva genom brädstumpen in i de reglar som finns i väggen. Mycket stadigare, billigare och snyggare än en konsol. Är det ont om plats och man vills snitsa till det ytterligare så kan man i stället montera ett vinkeljärn eller dylikt.

• Gilla
Skogochmark
  • Laddar…
Hubbe73 Hubbe73 skrev:
Då får du sätta längsgående reglar utanpå väggen. Dessa fästs i reglarna bakom gipsskivan. (Det finns regelsökare att köpa/hyra) Sen kan du skruva din konsol i de längsgående reglarna, på valfritt avstånd
G Gooli skrev:
Varför inte helt strunta i konsolen, och sätta upp en målad brädstump dikt mot bänkskivan och skruva genom brädstumpen in i de reglar som finns i väggen. Mycket stadigare, billigare och snyggare än en konsol. Är det ont om plats och man vills snitsa till det ytterligare så kan man i stället montera ett vinkeljärn eller dylikt.
Hänger dessvärre ej med hur du tänker

Hubbe73 Hubbe73 skrev:
Då får du sätta längsgående reglar utanpå väggen. Dessa fästs i reglarna bakom gipsskivan. (Det finns regelsökare att köpa/hyra) Sen kan du skruva din konsol i de längsgående reglarna, på valfritt avstånd från varandra.
Då måste jag ha en regel uppe och nere. Vidd tjocklek jag behöver. Wller kan jag ta den smala varianten om de finns någon

G
Hylla monterad mot en vägg med markerade skruvplatser i gula cirklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är man osäker på var reglar finns så kan man borra hål med jämna mellanrum med en 2mm borr, så visar det sig var reglarna finns.

Redigerat:
  • Gilla
Skogochmark
  • Laddar…
Skogochmark
A Anemon86 skrev:
Den expanderar inte och fastnar ej. Blir större hål i väggen i stället
Då hanterar du nog skruven fel.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Då hanterar du nog skruven fel.
Absolut kan de vara så

Dede77 Dede77 skrev:
Om du inte hittar reglar på rätt ställe hade jag fäst en lämplig skiva i reglarna istället.
Sen kan du montera konsolerna precis där det passar.
Bygger väl max 15mm så bör inte påverka tvättmaskinen.
Kan jag ha en sådan smal regel. Eller måste den vara tjockare

• Planhyvlad fururegel 8x15 mm, 1 m lång, från Jem & Fix butik på hylla 102 i Sjöbo.
    Skapa konto
Skogochmark
A Anemon86 skrev:
Absolut kan de vara så
Eller fel Mollyplugg. Finns för både enkel och dubbelgips

Eller fel Mollyplugg. Finns för både enkel och dubbelgips
Det vet jag. Men jag fixa ej dom

A Anemon86 skrev:
Jag tänkte mer att du fäster en skiva (typ plyfa) mot väggen och skruvar den i bef. reglar.
Gör den 50-100mm högre än konsolerna så hela konsolen ligger mot.
Sen kan du skruva konsolera i denna skiva där de ska vara.

Farstatjej90
A Anemon86 skrev:
Om regeln fästs i befintliga reglar i väggen räcker nästan vad som helst. T.ex. den du valt. Du skippar konsolerna och lägger skivan på regeln du skruvar upp..

• Gilla
Skogochmark och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Om regeln fästs i befintliga reglar i väggen räcker nästan vad som helst. T.ex. den du valt. Du skippar konsolerna och lägger skivan på regeln du skruvar upp..
Hur ska jag fästa bänkskivan i regeln. Den kommer ju att knäckas. Funkar inte konsollwrna jag ha

• Bänkskiva i vitt, monterad med konsoler under, vid diskho och vattenkran; frågeställning om fästsätt.
    Skapa konto
  • Köksbänkskiva stödd av konsol, synlig diskbänk och rör dragna under.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.