Eller alternativ 2: Öppna upp gipsen, regla nytt bakom typ kortlingar mellan reglarna. Stäng igen med ny gips, spackla måla och sätt upp din bänk.Hubbe73 skrev:
Om du inte hittar reglar på rätt ställe hade jag fäst en lämplig skiva i reglarna istället.A Anemon86 skrev:
Sen kan du montera konsolerna precis där det passar.
Bygger väl max 15mm så bör inte påverka tvättmaskinen.
Varför inte helt strunta i konsolen, och sätta upp en målad brädstump dikt mot bänkskivan och skruva genom brädstumpen in i de reglar som finns i väggen. Mycket stadigare, billigare och snyggare än en konsol. Är det ont om plats och man vills snitsa till det ytterligare så kan man i stället montera ett vinkeljärn eller dylikt.
Hubbe73 skrev:
Hänger dessvärre ej med hur du tänkerG Gooli skrev:Varför inte helt strunta i konsolen, och sätta upp en målad brädstump dikt mot bänkskivan och skruva genom brädstumpen in i de reglar som finns i väggen. Mycket stadigare, billigare och snyggare än en konsol. Är det ont om plats och man vills snitsa till det ytterligare så kan man i stället montera ett vinkeljärn eller dylikt.
Då måste jag ha en regel uppe och nere. Vidd tjocklek jag behöver. Wller kan jag ta den smala varianten om de finns någonHubbe73 skrev:
Kan jag ha en sådan smal regel. Eller måste den vara tjockareDede77 skrev:
Hur ska jag fästa bänkskivan i regeln. Den kommer ju att knäckas. Funkar inte konsollwrna jag haFarstatjej90 skrev: