2 309 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Råspont på undertak av masonit
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Blir det inte svårt att få råsponten jämn om det är massa läkt här och där under?
Jag skulle rivit bort det som inte längre fungerar, och byggt upp taksvallet från grunden enligt vedertagna metoder.
Vad skall du lägga som yttertak förresten?
Jag skulle rivit bort det som inte längre fungerar, och byggt upp taksvallet från grunden enligt vedertagna metoder.
Vad skall du lägga som yttertak förresten?
Om man river bort masoniten så kan man väl lägga råsponten direkt på takstolarna, OM det finns tillräckligt med spalt emellan. Om inte, kan man bygga upp lite med tex. Tunn ströläkt. Behöver man ha någon duk eller nåt emellan då, mer än takpappen?
Klicka här för att svara
