Hej,

Vill sätta upp råspont i köket hemma, jag har putsväggar. Såg att det finns färdiga paneler som ser ut som "riktig" råspånt, tunna mdf-"kakor" som man pusslar ihop. Verkade smart faktiskt, men jag är rädd att min ena vägg är alldeles för krokig o kommer få en del glipor, bättre då med riktiga råspåntsbrädor.

Skall dessa limmas med pl200? Spika är inte att tänka på. Håller limmet är väl min fråga egentligen, så inte bräderna rör på sig o lossnar från väggen. Får väl limma mkt.

En tusans massa lim blir de ju.. Finns det inte utrymme nog för att regla ut väggen med 45x45 eller liknande, å sen spika spånten på det? Du kan ju spika spånten osynligt..

Mjo, kanske kan regla men vill undvika, bygger ut för mycket, skall oxå ha spånt på kortsidorna ovanför köksbänken. Kanske blir dessa färdiga skivor istället som ser ut som spånt.

Jo ja tänkte de=) men om du bara skruvar upp dem på ett bräde istället, det bygger ju bara 20mm...

Har planer på att bara sätta spånt på en vägg, som en fondvägg, då kan jag regla. Så kanske jag tom sätter spånt ända till taket för att få lite ball effekt, får se.

Föresten hur fungerar det med eldosor o brytare på väggen när man bygger ut med spånt en bra bit? Måste man joxa med det också på nått sätt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.