Har fått hem våra lånepapper att skriva på, men eftersom tillträdesdagen är först om ett par veckor står det "Räntesatsen är endast preliminär. Definitiv ränta åsätts vid utbetalningstillfället."

Hur vet man då att man verkligen får den bästa räntan och den rabatt man förhandlat när det är dags? Jag har ju noll förhandlingsläge om jag redan har skrivit på... Dvs - ska jag skriva på och skicka in pappren såsom banken vill, eller avvakta till tillträdesdagen?

Du skriver på avtalet utifrån förutsättningarna idag. Det är ju först när du plockar ut pengarna som affären är klar. Du kan ju självklart hoppa av om det visar sig att förutsättningarna ändrats.

Tack. Jag älskar den här sajten! Man har ett problem, man skriver en fråga, och vips får man ett svar.

HusByggarTomten skrev:
Du skriver på avtalet utifrån förutsättningarna idag. Det är ju först när du plockar ut pengarna som affären är klar. Du kan ju självklart hoppa av om det visar sig att förutsättningarna ändrats.
Får jag fråga vad signaturen betyder?

Nyfniken skrev:
Får jag fråga vad signaturen betyder?
Ja, att du ingår ett avtal när pengarna betalas ut, vad hade du gissat?

HusByggarTomten skrev:
Ja, att du ingår ett avtal när pengarna betalas ut, vad hade du gissat?
Jag föredrar att inte gissa. Så signaturen är med andra ord betydelselös, så länge man inte tar emot några pengar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.