10 523 läst ·
364 svar
11k läst
364 svar
Ransonering på drivmedel
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 308 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 308 inlägg
Vi får hoppas på att nu när medelryssen får känna på, i vardagen, att den där specialoperationen gick åt helvete och kriget nu märks överallt på hemmaplan.Fairlane skrev:
Drivmedelsbrist, ransonering med köer på flera timmar/dagar till och med i Moskva,
oljeraffinaderier brinner över hela Ryssland,
Flera av krigsindustrins fabriker satta ur spel så produktionen av ammunition och stridsvagnar begränsas kraftigt
wildberries lager står i lågor och handlarna får ingen ersättning och går i konkurs högt och lågt,
Ockuperade Krim har brist på vatten, livsmedel, drivmedel, el och befolkningen flyr tillbaks till Ryssland.
Det är ju val om en månad men Ryssland är ju en diktatur så Putin med hejdukar ser säkert till att dom sitter kvar.
Men..det finns kanske en risk/chans att attackerna kan skada det finansiella systemet så samhället slutar fungera...ryssar har ju gjort revolution tidigare 😉
Även situationen i Ukraina är ansträngd med stora umbäranden för civilbefolkningen och tilltagande svårigheter att rekrytera nya soldater i takt med att befintliga stupar eller invalidiseras. Vintern kommer inte bli trevlig för någon sida men frågan är vilken som håller ut längst.D Dilato skrev:Vi får hoppas på att nu när medelryssen får känna på, i vardagen, att den där specialoperationen gick åt helvete och kriget nu märks överallt på hemmaplan.
Drivmedelsbrist, ransonering med köer på flera timmar/dagar till och med i Moskva,
oljeraffinaderier brinner över hela Ryssland,
Flera av krigsindustrins fabriker satta ur spel så produktionen av ammunition och stridsvagnar begränsas kraftigt
wildberries lager står i lågor och handlarna får ingen ersättning och går i konkurs högt och lågt,
Ockuperade Krim har brist på vatten, livsmedel, drivmedel, el och befolkningen flyr tillbaks till Ryssland.
Det är ju val om en månad men Ryssland är ju en diktatur så Putin med hejdukar ser säkert till att dom sitter kvar.
Men..det finns kanske en risk/chans att attackerna kan skada det finansiella systemet så samhället slutar fungera...ryssar har ju gjort revolution tidigare 😉
Lagren av luftvärnsmissiler är på upphällningen och en fabrik med viss betydelse för ammunitionsförsörjningen flög i luften i Italien häromveckan.
Nyligen meddelades från Ukraina att inga uppgifter kommer att lämnas om antalet nedskjutna robotar, detta efter ett ryskt anfall då samtliga gick igenom försvaret.
Det får vi verkligen inte hoppas, för då vet ju ingen vad Ryssland gör eller vilka som tar över makten kan bli bra mycket värre..A ajn82 skrev:
Tja, det finns säkert de som önskar att visa delstater i USA bröt sig ur, personligen hade jag inte haft något emot det, men jag är inte amerikansk medborgare.Frerider skrev:
För min del kan jag tänka mig att det finns många regioner i Ryssland som hade kunnat bli självständiga, vilket väl är ett möjligt scenario om nuvarande Ryssland ekonomiskt kollapsar. Men kan såklart sluta på oändligt många olika sätt, oavsett lär det leda till ökad osäkerhet i vårt närområde den närmsta generationen.
Frågan är vem som sabbar mest för oss Putin eller Trump? Har du räknat på det😉A ajn82 skrev:Tja, det finns säkert de som önskar att visa delstater i USA bröt sig ur, personligen hade jag inte haft något emot det, men jag är inte amerikansk medborgare.
För min del kan jag tänka mig att det finns många regioner i Ryssland som hade kunnat bli självständiga, vilket väl är ett möjligt scenario om nuvarande Ryssland ekonomiskt kollapsar. Men kan såklart sluta på oändligt många olika sätt, oavsett lär det leda till ökad osäkerhet i vårt närområde den närmsta generationen.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 308 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 308 inlägg
Hela landet behöver ju inte gå upp i rök, bara för att det splittras i flera mindre länder. USA är ett splittrat land på många sätt, men mig veterligen så rör sig folk mer från en landsände till en annan och det är inte bara från vissa landsändar som man tar personer till militären till exempel. Om Ryssland delades upp i flera länder så skulle inte Putins efterträdare kunna ta en massa fattiga från andra delar av landet och offra i kriget, utan han skulle tvingas ta folk från Moskva och S:t Petersburg också, vilket kanske skulle minska viljan att offra folk.Frerider skrev:
Dom jobbar väl ihop på att förstöra världen, Putin har uppenbarligen någon hållhake på gula Clownen eller så står Clownen i tacksamhetsskuld till Putin.Frerider skrev:
https://www.svd.se/a/Mn2zGK/dalig-bromance-vad-har-putin-pa-trump