Hej,
undrar vad forumet tänker om längden på följande hängränna (se bilder). Just nu följer vattnet blå pil vilket gör att vattnet hamnar under vindskivebeslag, och sen förvisso hamnar i nästa ränna. Men hade det inte varit bättre om den var lite längre så vattnet hamnar mitt på tegelpannan (grön pil)?
Tacksam för åsikter!
undrar vad forumet tänker om längden på följande hängränna (se bilder). Just nu följer vattnet blå pil vilket gör att vattnet hamnar under vindskivebeslag, och sen förvisso hamnar i nästa ränna. Men hade det inte varit bättre om den var lite längre så vattnet hamnar mitt på tegelpannan (grön pil)?
Tacksam för åsikter!
Går pannorna ända ut till vindskivan borde det inte var något större problem.S Sebbe Eriksson skrev:
Är det frågan om större vattenmängder finns både risken att det skvalpar över mot vindskivan och att tegelpannan kan nötas ut av vattnet.
Men vill du ha in rännan längre är det väl bara att skarva på en stump?
Ja jag tänker inte att det är så svårt att åtgärda egentligen. Frågan är om det är värt det?S Stubai skrev:
Klicka här för att svara

