Hej, ska spika upp panel i taket men det står stilla i huvudet eller så är det för längesen jag gick i skolan.:S Jag får inte till det hur jag ska klyva första brädan för att få det lika på andra sidan, för man vill ju inte ha en bottenbräda närmast väggen när man ska lista. Bredden på rummet taket ska täcka är 299 cm, och måtten på panelen hoppas jag syns på bilderna. Kan någon smartare än jag förklara hur jag får kvar så mycket som möjligt av "lockbrädan" och lika på varje sida? En fråga till, räcker det med 50mm dyckert till panelen som är 22mm? Spikpistolen tar inte längre dyckert
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Första och sista brädan ska vara 115 mm, dvs att det blir kvar 3mm av det snedsågade på varje sida men det försvinner ju bakom listen.
Alltså: 115 mm + 12 bottenbrädor (12x120)+ 11 toppbrädor (11x120) + 115 mm = 2990 mm.
Alltså: 115 mm + 12 bottenbrädor (12x120)+ 11 toppbrädor (11x120) + 115 mm = 2990 mm.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden