klaskarlsson skrev:
Ett "normalhus" beräknar dra ca 70w/m2. Räknar man på dina 47 kvm så skulle du komma upp i ca 78 kwh/dygn = ca 100 kr/dygn.
Uppgiften om 70w/kvm, har jag för mig är en rekommenderad effekt på uppvärmningen. Dvs. för att hålla en komfortabel temperatur så bör man kunna få ut 70w/kvm på årets kallaste dag. Det är då mera än tumregel för hur stort element man skall ha i rummet.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.