Jag ska lägga marksten i en cirkel runt ett träd och ivrig som jag är ville jag inte beställa och vänta på färdiga tårtbitar, så jag tänkte kapa dem själv men är osäker på om jag tänker rätt. Kan något matte/geometrisnille hjälpa mig?
Stenarna mäter 210mm x 140mm och jag tänkte lägga dem på längden, med långa sidan inåt/utåt. Tar jag 8 stenar så blir omkretsen 1680mm (210 x 8). 360 grader delat med 8 stenar blir 45 grader. Ska då varje sten kapas med 22,5 grader? Eller tänker jag helt tokigt?
Laddar upp en helt patetisk bild på hur jag menar, om det gör det tydligare.
Stenarna mäter 210mm x 140mm och jag tänkte lägga dem på längden, med långa sidan inåt/utåt. Tar jag 8 stenar så blir omkretsen 1680mm (210 x 8). 360 grader delat med 8 stenar blir 45 grader. Ska då varje sten kapas med 22,5 grader? Eller tänker jag helt tokigt?
Laddar upp en helt patetisk bild på hur jag menar, om det gör det tydligare.
Klicka här för att svara
