Hello,

Vi står i begrepp att flytta bort rabatterna som ligger mot grunden på vårt hus och istället fylla på med singel.

Det är en enplansvilla på platta så jag räknar väl med att gräva 50-60cm ner, ska man lägga på nån matta mot plattan eller räcker det med singel när det bara är enplan? Sen kommer det att sträcka sig 40-50 cm ut från huset.

Den stora frågan är dock hur räknar man ut hur mycket som behövs i ton?
Kubik är inga problem att räkna ut men när jag pratat med olika grusleverantörer så vill de veta hur många ton de ska leverera.

hm, brukar inte en kubik väga ca 1,4 ton? Sånt borde ju leverantören veta tycker man, alla jag pratat med om liknande fylle har iallafall alltid sagt så när man ringer till dom.

Tyckte också det, kanske sommarvikarier inne. :P

Ska stå på mig lite mer o se vad jag kan få fram.

Följdfråga, nån som vet ett cirkapris vad ett ton singel ska ligga på?

Vi betalade 170:-/kubik inklusive frakt och moms för 8-16 makadam, men hur mycket som är frakt vet jag ej.

Hemmakatten
Gå in på www.jehanders.se . Där finns en "latmask"för att räkna ut åtgång. Jehanders har även en prislista. Är bra att jämföra med dem eftersom de nog är bland de dyraste i branschen.

jag skulle tro att 40 - 50 kr per kubik går till åkaren.
jag får, om jag kör på ackord 350 kr lasset. Då får det bara ta 40 min per lass för att körningen ska gå ihop. 350 kr förutsätter att jag har 13 ton med mig. Har jag mindre än 13 ton får jag mindre betalt.
mvh Johan

Slutade på 1600 kronor för 8 kubik singel 8-16mm.

Kände inte att jag orkade jaga ner det priset eftersom de var vänligt serviceminded där.

Leverans på måndag så även det var perfekt för mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.