H hempularen skrev:
Fast problemet är att om du tagit ut 2 milj i cash, så kommer du att få stora problem att sätta in pengarna igen.
Fast har jag tagit ut två miljoner i kontanter har jag nog inga planer på att sätta in dom i brådrasket... :cool:

Annars kan man väl ställa sig och mata på i en insättningsautomat eller finns det beloppsgränser där tro?

Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
... och mata på i en insättningsautomat eller finns det beloppsgränser där tro?
Jodå. Det finns det.

Men om man nyligen tagit ut 2 mille så har man förhoppningsvistransaktions kvittot kvar och kan på så sätt visa var pengarna kommer ifrån.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jodå. Det finns det.
Hur mycket kunde du sätta in innan det tog stopp?

Behöver man verkligen bevisa var pengarna kommer ifrån, eller räcker det med att bara ange varifrån de kommer?

T
Jiji Jiji skrev:
Dessutom, om du får in en summa som är större än du brukar på ditt konto så kommer banken att undra var den kom ifrån.
Det var ingen som undrade när det hände mig förra året. Eller det kanske de gjorde, men de frågade inte. Däremot frågade de när jag ville föra över en del till en annan bank via ett kontor, och när jag skulle betala en handpenning på ett hus via ett annat kontor. Men att föra över betydligt större belopp via internetbankerna har inte varit några problem, även om man förstås får dela upp transaktionerna så de ligger under beloppsgränserna.

Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
15000:-

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har inte satt in tills någon gräns nåtts, jag har knappt nyttjat insättningsautomater alls, kanske 3-4 ggr, under flera års tid.
Men jag kunde läsa när jag använde en att det fanns någon beloppsgräns per vecka, nu har jag glömt hur mycket det var.
Jag hade gissat 20-30', men nu skrev Chesen 15' och det kan det mycket väl ha varit. :)

Nåja, OT bara flödar fram här. :thinking:

Kan inte TS komma tillbaka till tråden med lite uppdateringar och mer info, så kanske vi kommer upp på spåret igen ... :cool:

• Gilla
Donn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.