1 150 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Radhus med genomgående ventilationsrör
Tja
Lite ny på detta område!
Precis flyttat in i ett radhus som vi håller på och renoverar.
I hallen på undervåningen upptäckte jag en inbyggnation av ett ventilationsrör, som går från krypgrunden upp på taket. Är detta frånluft från krypgrunden? Är det okej att bygga in ett sådant rör, med tanke på kondens? Bör det isoleras om det ska byggas in?
Huset är byggt 1984 av Småa.
Tacksam för information om vad detta är!
Lite ny på detta område!
Precis flyttat in i ett radhus som vi håller på och renoverar.
I hallen på undervåningen upptäckte jag en inbyggnation av ett ventilationsrör, som går från krypgrunden upp på taket. Är detta frånluft från krypgrunden? Är det okej att bygga in ett sådant rör, med tanke på kondens? Bör det isoleras om det ska byggas in?
Huset är byggt 1984 av Småa.
Tacksam för information om vad detta är!
Hej, och välkommen..
Det låter ju lite ovanligt, men är väl inte omöjligt..
Är det ett vanligt spirorör? Går det öppet alltså?
Ta gärna en bild, så blir det lättare att förstå.
Går röret i en ouppvärmd del på ex. en kallvind så bör det vara isolerat där.
Det låter ju lite ovanligt, men är väl inte omöjligt..
Är det ett vanligt spirorör? Går det öppet alltså?
Ta gärna en bild, så blir det lättare att förstå.
Går röret i en ouppvärmd del på ex. en kallvind så bör det vara isolerat där.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Under förutsättning att det används , kan nu vara lite självdrag med kondens i
Är det spirorör ? lite kallare i krypgrund bör nog vara lite isolering på det,
Kallvind kondenserar invändigt , rinner ner , kanske rostar det i röret , ett måste med isolering
Är det spirorör ? lite kallare i krypgrund bör nog vara lite isolering på det,
Kallvind kondenserar invändigt , rinner ner , kanske rostar det i röret , ett måste med isolering
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden