S Elsamimmi skrev:
Jag betalar 830:-/ år. Långt ifrån tiotusentals kronor
Då har du en billig försäkring. 300 i månaden är vanligt för exempelvis katt. Ännu mer för hund. I det här fallet betalar vederbörande 1000kr i månaden för två djur. Föreslå billigare alternativ för TS om det går.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
S
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Då har du en billig försäkring. 300 i månaden är vanligt för exempelvis katt. Ännu mer för hund. I det här fallet betalar vederbörande 1000kr i månaden för två djur. Föreslå billigare alternativ för TS om det går.
Jag tog den dyraste kattförsäkringen på Folksam. Har inga raskatter som är dyrare

K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur vet du TS är kass på jobbet?
Det är inte riktigt så det fungerar i verkligheten.... Finns massor med personer som "är kassa" och har jobbet kvar och många kompetenta personer som blir av med jobbet.

/Krille

• Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Det är inte riktigt så det fungerar i verkligheten.... Finns massor med personer som "är kassa" och har jobbet kvar och många kompetenta personer som blir av med jobbet.

/Krille
Mata inte trollet.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
S Elsamimmi skrev:
Jag tog den dyraste kattförsäkringen på Folksam. Har inga raskatter som är dyrare

Omöjligt jag har blandras med. Men du betalar alltså ca 70 i månaden för katten och tog den dyraste kattförsäkringen på Folksam.

då undrar jag hur hög veterinärbelopp du har?

Och vad ligger självrisken och den rörliga delen på?

H Hammarspik skrev:
tack för alla tips. Men soc bidrag när jag jobbar heltid och får ut 28 och väljer lägga pengar på djur.. nejj!!!! Jag bor långt ut i skogen och Telenor är bokstavligen piss härute måste kolla vad som funkar här överhuvudtaget i första hand.

vad är bostadstillägg?
Bostadstillägg kan du inte söka. Det är om du har låg pension eller om du får sjukersättning eller liknande. Bostadsbidrag kan barnfamiljer få men med tanke på vad du tjänar och din hyra så kommer du inte få det. Jag har 6700kr i hyra och får ut ca 14000kr efter skatt och får 800kr i bostadsbidrag.

Altaböke Altaböke skrev:
Du får ursäkta, men jag har inget till övers som tycker att en katt är värd nio tusen kronor. Vad producerar katten? Den tar några möss. Skaffa ett får istället, eller en ko. Det vänder sig i magen på mig när jag tänker på hur många människor i världen som lever på tio kronor om dagen. Du skall inte klaga om att ha ont om pengar när du slösar så ogudaktigt.

Ett får?? Får är flockdjur. Ska hon ha den att beta gräsmattan med menar du? Vi har gamla utslagstackor som betar skogspartiet och det är dom duktiga på. Men de ska ha hö på vintern. Klövar och päls ska klippas. Det kostar att köpa klippmaskin eller ringa in en proffsklippare. Då är en katt mycket billigare och den håller efter så inte mössen går in i bostaden och gnager sönder elledningar eller förstör viktiga saker. Tror du har otur när du tänker.

S
H Hammarspik skrev:
Omöjligt jag har blandras med. Men du betalar alltså ca 70 i månaden för katten och tog den dyraste kattförsäkringen på Folksam.

då undrar jag hur hög veterinärbelopp du har?

Och vad ligger självrisken och den rörliga delen på?
Omöjligt? Jag betalar 824:- för deras Kattförsäkring stor. Max beloppet är 60.000:- Självrisk 1800:- + 25%

R RoAd skrev:
Fast för många är verkligheten att hur duktig man är på jobbet inte bestämmer om man får behålla det. Är det ett gäng stolpskott som varit längre anställda ryker man i.a.f. om ett större företag (eller stat, kommun, region) bestämmer sig för att personalen ska minskas.

Det kan man ju ha synpunkter på men så är det i Sverige idag.

Jag tycker nog att just de hundralapparna antagligen är fel sak att skära ner på i TS fall.
Jo lånet är ju viktigare lösa

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Nästan samma hade jag på agria för över 4000 om året.
S Elsamimmi skrev:
Omöjligt? Jag betalar 824:- för deras Kattförsäkring stor. Max beloppet är 60.000:- Självrisk 1800:- + 25%

• Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
K Krille4 skrev:

/Krille
LAS går att jobba runt. Men jag håller med det är ett gissel. Borde såklart läggas ned

S Elsamimmi skrev:
Jag betalar 830:-/ år. Långt ifrån tiotusentals kronor
Jag hade försäkring för mina två hundar för fem år sedan och då kostade den 8700:- om året . De pengarna 43000:- har jag sparat och inte behövt använda alls eftersom man blir ännu mer noggrann med hur man sköter om sina djur och man lagar hemlagad hundmat och ser till att de mår bra på alla sätt.

• Älska
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
M Mixa skrev:
Jag hade försäkring för mina två hundar för fem år sedan och då kostade den 8700:- om året . De pengarna 43000:- har jag sparat och inte behövt använda alls eftersom man blir ännu mer noggrann med hur man sköter om sina djur och man lagar hemlagad hundmat och ser till att de mår bra på alla sätt.
Då är jag uppenbarligen dyngkass på att ta hand om min hund, men efter en akut tarminfektion, leverproblem och ett diskbråck med förstoppning som följd så kommer du inte speciellt långt på 43,000....

Tänk det 3-dubbla

• Gilla
  • Älska
CM1234 och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
W weimar84 skrev:
Då är jag uppenbarligen dyngkass på att ta hand om min hund, men efter en akut tarminfektion, leverproblem och ett diskbråck med förstoppning som följd så kommer du inte speciellt långt på 43,000....

Tänk det 3-dubbla
Du skulle ha lagat din egen hundmat såklart, att du inte tänkte på det :)

• Haha
Roffe_riff
  • Laddar…
P
Isakare Isakare skrev:
Stämmer, mina 2 budskap hör inte riktigt ihop även om man nog uppfattar det så.
Det ena var ju att inte dra på sig nya kostnader, vi har ju inte en aning om hur TS lyssnar, kanske i hörselskydd som är nått helt annat än in ear lurar.
Det andra var ett spartips.
Om hon inte har gjort utredning redan hos en öronläkare så är mitt spartips att hon gör det =) (långskott)
Jag trodde själv jag lyssnat sönder mitt öra. Det visade att jag nästan är döv på ett öra. Men det var ju en cysta.
Trodde aldrig att jag skulle få tillbaka hörseln, men det ska jag tydligen få när sjukvården kommer ifatt. Har gjort en operation ska göra en till när de finns tid.
Finns även operationer där de sätter in en "hörapparat" inne i örat.
Såg att sjukvården även kan erbjuda hörapparater, bor man i rätt region får man den gratis.

=)
Men annars var ditt tips bra. Jag lyssnar väldigt sällan i in ear nu för tiden, endast på låg volym när man springer på löpband.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.