210 861 läst ·
1 085 svar
211k läst
1,1k svar
Rädda min ekonomi
Objektivt har du inte råd med ett billån på 3.000kr. Du har i dagsläget ingen marginal i den löpande ekonomin om något oförutsett händer. Sälj bilen och köp en betydligt billigare bil. Det skulle ge dig tusenlappar i marginal och det kan vara mycket värt!
Helt utanför ämnet. Kompis har lyssnat på musik i in ear lurar i överH Hammarspik skrev:jag kan avstå Spotify. Betalar inte för den tjänsten men att lyssna på musik utan reklam är väl inte lyx egentligen? Jag klarar mig värre för sonen som spelar Pokémon med kompisar.. ska jag säga nej nu får du inte spela det spelet mer för mamma måste spara pengar.. är bra motion på köpet..
skrev innan vart resterande går men ca 5000 på mat hygien 3000 på diesel och resten till djurfoder och saker barnen behöver
10 års tid på sina resor till och från jobbet, 2 timmar enkel resa, alltså 4 timmar per dag.
Idag är hon hörselskadad och måste lägga massa pengar på hörapparat.
Lär dig lyssna på radio, det är gratis, finns utan reklam, och man får förutom musik en massa kunskap på köpet.
Stämmer, mina 2 budskap hör inte riktigt ihop även om man nog uppfattar det så.Nyfniken skrev:
Det ena var ju att inte dra på sig nya kostnader, vi har ju inte en aning om hur TS lyssnar, kanske i hörselskydd som är nått helt annat än in ear lurar.
Det andra var ett spartips.
Produkter som diskuteras: "hörselskydd"
Plastskylt hörselskydd Systemtext
Skylt i plast, 210 x 297 mm
101 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Fast för många är verkligheten att hur duktig man är på jobbet inte bestämmer om man får behålla det. Är det ett gäng stolpskott som varit längre anställda ryker man i.a.f. om ett större företag (eller stat, kommun, region) bestämmer sig för att personalen ska minskas.AndersMalmgren skrev:
Det kan man ju ha synpunkter på men så är det i Sverige idag.
Jag tycker nog att just de hundralapparna antagligen är fel sak att skära ner på i TS fall.
Jag tycker tvärt om att det är korkat att betala tiotusentals kronor år efter år pga att man är inkapabel att skydda och ta hand om sina djur på ett ansvarsfullt och bra sätt. Bättre att spara de pengarna och om det värsta ändå händer, typ brutet ben, så har du en fond som du kan betala veterinärtjuvarna med.S Elsamimmi skrev:
Jag betalar 830:-/ år. Långt ifrån tiotusentals kronorM Mixa skrev:Jag tycker tvärt om att det är korkat att betala tiotusentals kronor år efter år pga att man är inkapabel att skydda och ta hand om sina djur på ett ansvarsfullt och bra sätt. Bättre att spara de pengarna och om det värsta ändå händer, typ brutet ben, så har du en fond som du kan betala veterinärtjuvarna med.