Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Jag sade upp djurförsäkring för våra 2 katter. Kostade 350 per katt och man fick ändå alltid betala veterinär själv pga egenandelen. Över 8tkr per år plus veterinärbesök? Nää tack.
tills det händer något och veterinären kostar 60 000 tack vore försäkringen betalade jag bara 9000

• Gilla
Kristian Ask och 1 till
  • Laddar…
Objektivt har du inte råd med ett billån på 3.000kr. Du har i dagsläget ingen marginal i den löpande ekonomin om något oförutsett händer. Sälj bilen och köp en betydligt billigare bil. Det skulle ge dig tusenlappar i marginal och det kan vara mycket värt!

• Gilla
Jamtstårsa och 1 till
  • Laddar…
H Hammarspik skrev:
jag kan avstå Spotify. Betalar inte för den tjänsten men att lyssna på musik utan reklam är väl inte lyx egentligen? Jag klarar mig värre för sonen som spelar Pokémon med kompisar.. ska jag säga nej nu får du inte spela det spelet mer för mamma måste spara pengar.. är bra motion på köpet..

skrev innan vart resterande går men ca 5000 på mat hygien 3000 på diesel och resten till djurfoder och saker barnen behöver
Helt utanför ämnet. Kompis har lyssnat på musik i in ear lurar i över
10 års tid på sina resor till och från jobbet, 2 timmar enkel resa, alltså 4 timmar per dag.
Idag är hon hörselskadad och måste lägga massa pengar på hörapparat.

Lär dig lyssna på radio, det är gratis, finns utan reklam, och man får förutom musik en massa kunskap på köpet.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Lär dig lyssna på radio, det är gratis, finns utan reklam, och man får förutom musik en massa kunskap på köpet.
Nu var det nog volymen och inte innehållet som ledde till hörselskadan?

• Gilla
ViktorHg och 3 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nu var det nog volymen och inte innehållet som ledde till hörselskadan?
Stämmer, mina 2 budskap hör inte riktigt ihop även om man nog uppfattar det så.
Det ena var ju att inte dra på sig nya kostnader, vi har ju inte en aning om hur TS lyssnar, kanske i hörselskydd som är nått helt annat än in ear lurar.
Det andra var ett spartips.

H Hammarspik skrev:
Tror inte jag kan betala räkningar utan nyckelkund jag ringde en gång och ville avsluta men det gick inte
Va. Vad har du för bank då. Men varför betala för något du inte utnyttjar

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Kempa_swe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
A-kassa behöver man inte
Hmm.... Ingen a-kassa och så blir man kanske uppsagd.... Då får du inte ett öre

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Kempa_swe Kempa_swe skrev:
Hur vet du TS är kass på jobbet?

Kempa_swe Kempa_swe skrev:
Tror den personen menade "a-kassa behöver jag inte".

R
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur vet du TS är kass på jobbet?
Fast för många är verkligheten att hur duktig man är på jobbet inte bestämmer om man får behålla det. Är det ett gäng stolpskott som varit längre anställda ryker man i.a.f. om ett större företag (eller stat, kommun, region) bestämmer sig för att personalen ska minskas.

Det kan man ju ha synpunkter på men så är det i Sverige idag.

Jag tycker nog att just de hundralapparna antagligen är fel sak att skära ner på i TS fall.

• Gilla
Jamtstårsa och 8 till
  • Laddar…
S
M Mixa skrev:
Djurförsäkringarna skulle jag skippa. Ta hand om djuren på bästa sätt istället så behövs inte försäkringen.
Korkat förslag. Om djuret råkar ut för nån olycka eller blir sjuk har till största delen inte något om hur man har tagit hand om den på ett visst sätt.

• Haha
  • Gilla
Jamtstårsa och 1 till
  • Laddar…
J Jamtstårsa skrev:
Va. Vad har du för bank då. Men varför betala för något du inte utnyttjar
swedbank. Jag utnyttjar ju internetbanken, bank id och Swish bland annat. Och dom tjänsterna måste man betala för fick jag sagt till mig när jag ringde och försökte avsluta

S
H Hammarspik skrev:
swedbank. Jag utnyttjar ju internetbanken, bank id och Swish bland annat. Och dom tjänsterna måste man betala för fick jag sagt till mig när jag ringde och försökte avsluta
Kostar inte ett öre på Sparbanken

• Wow
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S Elsamimmi skrev:
Korkat förslag. Om djuret råkar ut för nån olycka eller blir sjuk har till största delen inte något om hur man har tagit hand om den på ett visst sätt.
Jag tycker tvärt om att det är korkat att betala tiotusentals kronor år efter år pga att man är inkapabel att skydda och ta hand om sina djur på ett ansvarsfullt och bra sätt. Bättre att spara de pengarna och om det värsta ändå händer, typ brutet ben, så har du en fond som du kan betala veterinärtjuvarna med.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
S
M Mixa skrev:
Jag tycker tvärt om att det är korkat att betala tiotusentals kronor år efter år pga att man är inkapabel att skydda och ta hand om sina djur på ett ansvarsfullt och bra sätt. Bättre att spara de pengarna och om det värsta ändå händer, typ brutet ben, så har du en fond som du kan betala veterinärtjuvarna med.
Jag betalar 830:-/ år. Långt ifrån tiotusentals kronor

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.